۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7406414
T T
۰ نفر
مددجویان کمیته امداد، از تولیدگران عرصه ی اقتصادی کشور هستند ...........................................................
زنجان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/02/87 داخلی.اجتماعی.کارآفرین.کمیته ی امداد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره ) گفت: مددجویان این نهاد از تولیدگران عرصه های اقتصادی کشور هستند.
عزت الله قائدی روزشنبه درمراسم تجلیل از کارآفرینان و امدادگران پرتلاش این نهاد در استان زنجان افزود: نیازمندان دیروز، هنرمندان پرتلاشی هستند که امروز در اقصی نقاط کشور حضوری فعال دارند.
وی، به روند ایجاد و گسترش بنگاههای زودبازده اقتصادی و کارآفرین درکشور اشاره کرد و اظهارداشت: راه رشد اقتصادی و رفع مشکل بیکاری در گرو کارهای کوچک اقتصادی است و کمیته ی امداد امام خمینی (ره ) 23 سال است که کارهای اقتصادی کوچک را تجربه کرده و در این راه بسیار موفق بوده است.
قائدی افزود: این نهاد درعرصه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و رفع مایحتاج نیازمندان قدم های مثبت و موثری برداشته، بطوری که تاکنون برای بیش از نیم میلیون نفر شغل ایجاد کرده است.
به گفته ی وی، تنها تلاشگران عرصه قالیبافی ، بیش از 60 هزار مترمربع فرش نفیس را بخارج صادر کرده اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته ی امداد امام خمینی (ره )، مصرف کنندگان دیروز را تولیدکنندگان جامعه امروز خواند و یادآورشد: درزمان حاضر بیش از دو میلیون و 800 هزار واحد دامی با ظرفیت تولیدی بیش از یک میلیون و 500 هزار تن گوشت و شیر در اختیار مددجویان این نهاد قرار دارد.
قائدی، بیمه کردن مددجویان کارآفرین و پرداخت حق بیمه ی آنها را ازجمله برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: پارسال بیش از 41 هزار مددجوی کار- آفرین تحت پوشش این نهاد، بیمه تامین اجتماعی شدند.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره ) درنظر دارد امسال بیش از سه هزار کارگاه کوچک را جهت انجام فعالیتهای تولیدی آماده و به مددجویان تحت پوشش این نهاد واگذار کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره ) به فعالیت های این معاونت در سال جاری اشاره کرد و افزود: ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان مستعد، توانسنجی و آموزش مددجویان، ساخت و مرمت فضای خودکفایی، کاریابی برای مددجویان فارغالتحصیل ، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان، طرح شناسایی مددجویان مستعد و بیمه ی مجریان طرحها ازجمله این فعالیت ها می باشد.ک/2 522/595/587 شماره 365 ساعت 18:55 تمام
۰ نفر