۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7411383
T T
۰ نفر
رییس بسیج اساتید قم : همدلی و وحدت ملت،خرمشهر را آزاد کرد .........................................................
قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/03/1387 داخلی.اجتماعی.دفاع مقدس.سوم خرداد رییس بسیج اساتید استان قم گفت: همدلی و وحدت ملت، انسجام سپاه وارتش، حضور بسیج در صحنه، رهبری خردمندانه حضرت امام (ره )و انسجام نیروهای ارزشی عوامل پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بودند.
سرهنگ مهدی محدث روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر معنویت گرایی، روحیه ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلام نبود دشمنان بسیاری از خاک کشور ما را اشغال می کردند.
وی اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس بیش از پنج هزار کیلومتر از سرزمین های اشغالی آزاد و 20 هزار نیروی دشمن اسیر و دو لشکر زرهی و مکانیزه، دهها لشکر پیاده به طور کامل منهدم شدند.
محدث خاطرنشان کرد: در سوم خرداد علاوه بر شهر خرمشهر، شهرهای هویزه، پاسگاه حمید، جاده اهواز خرمشهر به طور کامل آزاد و شهرهای اهواز، سوسنگرد، امیدیه و سایر مناطق اشغالی از برد توپخانه ای دشمنان در امان ماندند.
وی اظهار داشت: این عملیات با نام " بیت المقدس " در تاریخ 10 اردیبهشت سال 61 طراحی و با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب (ع) آغاز و بعد از 23روز درگیری نظامی سرانجام رزمندگان اسلام با محاصره کامل شهر، خرمشهر راآزاد کردند.
محدث اظهار داشت: به خاطر به خاک و خون کشیدن افراد بیگناه توسط دشمنان در خرمشهر، این شهر به خونین شهر لقب گرفته است.
وی ادامه داد: سه قرارگاه مشترک کربلا، فتح و نصر به صورت مشترک از سپاه و ارتش این عملیات پیروزمندانه را طراحی کردند و خرمشهر را پس از 19ماه آزاد کردند.
وی ادامه داد: خرمشهر با دفاع جانانه مردم بومی و فرماندهی شهید محمد جهان آرا 35 روز در برابر ارتش مجهز و آماده عراق مقاومت کرد.
معاون استانداری قم نیز که خود در عملیات بیت المقدس حضور داشت، گفت: پیروی از مکتب اسلام و تشیع، رهبری امام راحل وایمان و اخلاص رزمندگان اسلام رمز پیروزی ما در عملیات بیت المقدس بود.
محمد جواد خوانساری در گفت و گو با ایرنا افزود: ملت ایران به دلیل روحیه ظلم ستیزی و روحیه آزاد منشی، تحمل استعمار و زورگوی دشمنان را ندارد.
وی اظهار داشت: وقتی خرمشهر را آزاد شد رزمندگان جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی به سر می بردند.
خوانساری تصریح کرد: رزمندگان در جنگ با انگیزه مبارزه می کردند و تا پیروزی و عقب نشینی کامل دشمنان مقاومت کردند.
وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر پیام بزرگی برای دشمنانی است که داعیه تجاوز و تعرض به انقلاب اسلامی ایران را دارند.ک/3 7401/550/548 شماره 330 ساعت 14:52 تمام
۰ نفر