۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7423192
T T
۰ نفر
15 دانش آموز خراسان شمالی به المپیاد ملی مهارت راه یافتند .........................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/04/87 داخلی.فرهنگی.آموزشی.دانش آموزان.المپیاد.
دبیر اجرایی نهمین المپیاد ملی مهارت خراسان شمالی گفت: 15 نفر از دانش آموزان این استان به نهمین المپیاد ملی مهارت کشور راه یافتند.
محمدعلی زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی هدف از برگزاری المپیادها را ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه ای و رقابت بین جوانان ذکر کرد.
وی افزود: 30 نفر از دانش آموزان ماهر و علاقه مند در 17 رشته مهارتی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 11 پسر و چهار دختر برای شرکت در مسابقات کشوری پذیرفته شدند.
وی افزود: "محسن شکری" در رشته الکترونیک صنعتی، "مجید جهانی"در فناوری اطلاعات و کاربرد نرم افزارها، "حسین امروزی" در کنترل صنعتی و "ایمان امین الشریعه" در فناوری طراحی گرافیک مبتنی بر رایانه انتخاب شدند.
او گفت: "محمدامین جهانی" در رشته طراحی صحفات وب، "مسعود اصغری حسین آباد" در کابینت سازی، "حسن صانعی" در نجاری، "امین علیزاده" در نقشه کشی صنعتی، "حسین نامی" در آجرچینی، "مجتبی رحمانی" در کاشیکاری، "احمد شکیبا" در رشته اتومبیل به مرحله کشوری راه یافتند.
همچنین "مریم محمدنیا" در رشته خیاطی زنانه، "جمیله رضایی" درمنبت کاری، "طاهره شعبانی" در رشته فرشبافی و "آرزو اصولی" در رشته فناوری اطلاعات کامپیوترهای شخصی به مرحله کشوری راه یافتند.
این مسوول گفت: سال گذشته در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت اعضای تیم اعزامی خراسان شمالی موفق به کسب دو مدال طلا، یک برنز و پنج دیپلم افتخار شده بودند.
خراسان شمالی با جمعیت 811 هزار نفری 194 هزار دانش آموز دارد. ک/2 7184/626/659 شماره 318 ساعت 14:46 تمام
۰ نفر