۹ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7425394
T T
۰ نفر
حجت الاسلام سالک: مسوولان برای هدایت نسل جوان، کم کاری کرده اند ............................................................
کاشان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/04/87 داخلی. اجتماعی. امر به معروف و نهی از منکر استاد حوزه و دانشگاه نقش قرآن و آموزه های دینی در هدایت جوانان را مهم خواندوگفت:مسوولان و متولیان امور برای هدایت نسل جوان ضعیف عمل کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین " احمد سالک " روز یکشنبه در نخستین گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانه جات کاشان با اشاره به تهاجم گسترده دشمنان در به انحراف کشیدن جامعه بویژه نسل های جوان، اظهار داشت: دشمنان با استفاده از هزاران شبکه ماهواره ای و اینترنت برای به انحراف کشیدن جوانان ما، سرمایه گذاری می کنند.
وی با اشاره به طرح 21 ماده ای مایکل لیدن صهیونیستی برخی از هدفهای دشمنان در ترویج افکار خرافی و قومیتی، ضدیت با اسلام، تلاش علیه مراجع و روحانیت، گفت: دشمنان همه تلاش خود را علیه قرآن و اسلام بکار گرفته است.
وی بزرگترین خطر تبلیغات گسترده و جنگ روانی دشمنان را، گرفتن قدرت تفکر ازمردم بویژه نسل جوان دانست و اظهار داشت: امروز خطر بی تفاوتی،نسل جوان ما را تهدید می کند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز امر به معروف و نهی از منکر را ضامن سلامت جامعه دانست و برخی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را برشمرد.
وی، مهمترین ضعف اجرای امربه معروف و نهی از منکر را نبود وحدت رویه دانست و بر ضرورت شناخت مردم از مصادیق معروف و منکر تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سالک، امر به معروف و نهی از منکر را امری عقلی و تعبدی خواند و از آن به عنوان واجب الهی یاد کرد.
به گفته وی، برخلاف تصور برخی افراد امر به معروف و نهی از منکر موجب سلب آزادی انسان نمی شود، بلکه گسترش دهنده فرهنگ آزادی و آزادیخواهی است.
وی همچنین هرگونه خشونت درامربه معروف و نهی ازمنکر را رد کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب لطف و رحمت الهی است.
وی بر شیوه درست اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد واظهارداشت:مهمترین گرفتاری ما در شیوه برخورد در اجرایی کردن این فریضه الهی است.
این استاد حوزه ودانشگاه همچنین اظهار داشت: امروز خدا نعمت حاکمیت دینی را به ما داده، باید از این نعمت برای نشر و گسترش آموزه های دینی تلاش کنیم.
وی در پایان اقدام دولت نهم و مسوولان پر تلاش آن در رسیدگی به محرومان دورترین نقاط کشور را ستود و بی سابقه خواند.
"حسینعلی حاجی" فرماندار کاشان نیز در سخنانی با اشاره به ارسال بخشنامه ها و دستورالعملهای به ادارات و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، گفت:هیچ عذری برای مسوولان پذیرفته نیست، اگر از این شرایط استفاده نکنند.
در این گردهمایی که از سوی معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کاشان باحضور مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و امامان جماعات ادارات و نهادهای کاشان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، فیلم فتنه ساخته استکبار و صهیونیسم جهانی علیه اسلام به نمایش گذاشته شد و اهداف دشمنان در این فیلم تشریح شد. ک/2 554/546 شماره 055 ساعت 10:03 تمام
۰ نفر