۱۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7425928
T T
۰ نفر
استاندار گیلان: تفکیک زباله از مبدا به فرهنگ سازی بستگی دارد ...........................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/04/87 داخلی.اجتماعی.
استاندار گیلان گفت: تفکیک زباله از مبدا به فرهنگ سازی و آموزش های ارائه شده به مردم بستگی دارد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، "مهندس روحالله قهرمانی چابک" در جلسه مدیریت پسماند استان گیلان در رشت افزود: برای موفقیت در مدیریت پسماند بایستی در موارد یاد شده اقداماتی انجام داد.
وی اظهار داشت: تا سال 1390 بایستی در تمامی شهرهای بزرگ کشور تفکیک زباله از مبدا انجام گیرد.
وی افزود: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا باعث می شود که زباله بدون اینکه به محیط زیست خسارت وارد کند در مبدا تفکیک شود و زباله های تر به کارخانه های کمپوست "کودآلی" هدایت شده و تبدیل به کود آلی شود.
وی با اشاره به راه اندازی کارخانه 250 تنی تبدیل زباله به کودآلی گفت: با فعالیتهای انجام گرفته این کارخانه در آینده نزدیک به بهره برداری می ـ رسد.
وی خاطر نشان کرد: افزایش مواد زائد باعث معضلات زیست محیطی در شهرها می شود که در صورت عدم مدیریت صحیح، مشکلات زیادی در جوامع بشری به وجود می آید.
وی افزود: مدیریت پسماند به مجموعه اقدامات و مقررات منسجم در زمینه کنترل تولید، ذخیره سازی، جمع آوری، حمل و نقل و پردازش و دفع مواد زائد جامد بر مبنای بهترین اصول بهداشت عمومی و حفظ منابع و مورد توجه عموم اطلاق می شود.
وی اظهار داشت: سازماندهی محل دفن زباله در سراوان و احداث کارخانه جدید بازیافت و تبدیل مواد زاید جامد از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: مدیریت استان گیلان با استفاده از ساز و کارهای استانی و ملی برنامه ساماندهی زباله و فاضلاب های شهرهای رشت و بندرانزلی را در دستور کار دارد.
وی گفت: آب و فاضلاب شهری و شهرداریهای مرتبط بایستی برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنند تا دو سال آینده با احداث و تکمیل تصفیه خانه و شبکه های جمع آوری فاضلاب و کارخانجات تبدیل زباله به کودآلی در استان، از دفن زباله و دفع غیربهداشتی ورود فاضلاب به رودخانه ها، تالاب و دریا جلوـ گیری شود.ک/2 7286/604 شماره 186 ساعت 13:13 تمام
۰ نفر