۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7427393
T T
۰ نفر
معاون تربیت بدنی فارس: نجمه آبتین نخستین بانوی ورزشکار المپیکی فارس است ......................................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/04/87 داخلی.ورزشی.المپیک.
معاون ورزش قهرمانی تربیت بدنی فارس با بیان اینکه استان فارس در مسابقات المپیک 2008 پکن سه سهمیه دارد گفت: "نجمه آبتین" نخستین بانوی ورزشکار المپیکی تاریخ ورزش فارس است که در رشته تیرو کمان این افتخار را کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، نجمه آبتین ورزشکار شیرازی در مسابقات جام جهانی تیر وکمان فرانسه که حکم انتخابی المپیک را داشت ضمن کسب چهار پیروزی و دریافت مدال نقره در اسلحه ویکرو موفق به کسب دومین سهمیه المپیکی ایران در رشته تیر وکمان شد و پیشتر نیز "حجت واعظی" در رقابتهای جهانی آلمان توانسته بود سهمیه ایران را در بخش مردان این رشته کسب کند.
"محسن سالاری" روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: حضور سه نماینده از استان فارس در مسابقات المپیک 2008 پکن به نام های مهران حاتمی"به عنوان مربی تیم ملی بسکتبال، رودکی در رشته جودو و نجمه آبتین در تیروکمان بزرگترین افتخاری است که نصیب ورزش فارس شده است.
وی اضافه کرد: همه ورزش ما فوتبال نیست که بخواهیم تنها فکرمان را برای این رشته معطوف کنیم ضمن اینکه حضور سه نماینده از ورزش فارس در مسابقات المپیک مایه افتخار است و بایستی از سوی مسوولان ورزش های مدال آور مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.
سالاری ادامه داد: استان فارس سرشار از استعدادهای ورزشی است که برای شکوفایی آنها دست همه دلسوزان به ورزش را به گرمی می فشرد.
معاون ورزش قهرمانی تربیت بدنی فارس از میزبانی فارس در مسابقات پینگ پنگ و شنا در مسابقات المپیادایرانیان خبر داد و افزود: این مسابقات از شانزدهم تیرماه سال جاری در شیراز آغاز می شود.
وی گفت: در این مسابقات که در سه رده سنی برگزار می شود نزدیک به دو هزار ورزشکار دختر و پسر به مدت یک ماه به رقابت می پردازند. ک/2 7368/675/508 شماره 026 ساعت 11:38 تمام
۰ نفر