۱۰ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7436618
T T
۰ نفر
"لوچوکار" نوری سر پهلوان مسابقات شهرهای مرکزی مازندران شد .........................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/05/87 داخلی.ورزشی.کشتی.لوچو.مازندران مسابقات کشتی لوچوی قهرمانی شهرهای مرکزی مازندران با سر پهلوانی "مهرداد توکلی" از شهرستان نور پایان یافت.
در پایان مسابقات کشتی "لوچوی" قهرمانی شهرهای مرکزی مازندران که با استقبال بی سابقه لوچوکاران و تماشاگران که چهارشنبه شب در روستای "کهنه دان" آمل برگزار شد، "اصغر درزی" از بابل، نورالدین رحیمی و مجتبی حسینی" از نور، "مجتبی ناصری و عباد ملک" از آمل و "امین رضایی" از محمودباد به عنوان پهلوان این دوره از مسابقات در اوزان مختلف دست یافتند.
مسوول برگزاری این مسابقات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات به مدت 10 شب با شرکت بیش از 400 لوچوکار از شهرهای آمل، چمستان، نور، مححمودآباد، فریدونکنار، بابل و بابلسر در روستای "کهنه دان" آمل برگزار شد.
"نبی اکبری" افزود: این مسابقات با عنوان گرامیداشت شهدای روستای کهنه دان برگزار و به پهلوان و کشتی گیران برتر به عنوان جایزه گوسفند و حکم قهرمانی اهدا شد.
مسوول کمیته فنی این مسابقات نیز با عنوان اینکه دراین دوره از رقابت ها بیش از 400 مسابقه انجام شد، اظهارداشت: در مجموع 28 پهلوان مشهور از استان مازندران در مرحله پهلوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان هفت لوچوکار به عنوان پهلوان و یک نفر نیز به عنوان سر پهلوان شناخته و معرفی شدند.
"یوسف عزیزی" حضور بیش از 400 کشتی گیر لوچوکار از شهرهای مرکزی مازندران در این مسابقات را بی سابقه دانست و تصریحکرد: سطح کمی و کیفی این مسابقات هم با برنامه ریزی مطلوب کمیته فنی مسابقات با نظم و ترتیب خاصی و در سطح بالایی برگزار شد.
وی یادآورشد: "اسماعیل فرهادی" از آمل در حالی به عنوان لوچوکار با اخلاق این مسابقات انتخاب شد که در یک قدمی عنوان پهلوانی با تساوی از این عنوان بازماند.
وی گفت: کمیته فنی مسابقات "عباد مسلمی" را به عنوان بهترین داور این مسابقات معرفی کرد.ک/3 506/2501/ 7330/ 402 شماره 035 ساعت 10:07 تمام
۰ نفر