۱۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7438651
T T
۰ نفر
پذیرش حدود چهار هزاردانشجو دردانشگاه پیام نور گیلان درسال تحصیلی 88ـ87 .....................................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/05/87 داخلی.فرهنگی.
رییس دانشگاه پیام نور استان گیلان از پذیرش حدود چهار هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری سال 87، برای سال تحصیلی 88 ـ 87 خبر داد.
"دکتر محمد دوستار" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان حاضر، 24 هزار و 600 دانشجو دردانشگاه پیام نور استان گیلان تحصیل می کنند که 80 درصد از آنان خانم هستند. وی اظهار داشت: این تعداد از دانشجویان در 45 رشته تحصیلی و 106 رشته محل در دانشگاه پیام نور استان گیلان تحصیل می کنند.
وی افزود: دانشگاه پیام نور گیلان، 72 نفر هیات علمی ثابت دارد که به استخدام این دانشگاه درآمدند این در حالی است که این تعداد در سال 85 کمتر از 20 نفر بود. وی با بیان این مطلب که سیستم مدیریت دانشگاهی پیام نور تا قبل از دی ماه سال 85 منطقه ای بود، گفت: دانشگاه پیام نور گیلان اولین دانشگاهی است که از حالت منطقه ای خارج و به صورت استانی درآمد.
رییس دانشگاه پیام نور استان گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، این دانشگاه دارای 17 مرکز و واحد است.
وی افزود: با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد دانشگاه پیام نور گیلان استقبال خوبی از این دانشگاه می شود و همین امر ما را به سمت توسعه دانشگاه تشویق می کند.
دوستار اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاههای سنتی و غیرانتفاعی کم هزینه ترین دانشگاه است.
وی با اشاره به بالابودن کیفیت علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که تمامی سرفصلها مصوب شورای عالی فرهنگی را در اختیار دانشجو قرار می دهد.
وی افزود: این دانشگاه کتاب محور و دانشجو محور است اما دانشگاههای دیگر استاد محور هستند.
وی تصریح کرد: عامل انسانی در سنجش دانشجویان دانشگاه پیام نور صفر است و این مهم کمک می کند تا دانشجویان بیشتر مطالعه کنند.
وی با بیان این مطلب که دانشگاه پیام نور دانشجوی بومی پذیرش می کند، گفت: این دانشگاه تنها نماینده وزارت علوم در مکان های کم برخوردار است.
وی افزود: دانشجو در دانشگاه پیام نور مجبور به حضور در کلاس درس نیست بنابراین این دانشگاه آموزش عالی را با حداقل هزینه به در خانه مردم می برد.
وی با بیان این مطلب که دانشگاه پیام نور تنها در رشته ادبیات فارسی دانشجوی فوق لیسانس جذب می کند، گفت: راه اندازی رشته مدیریت اجرایی و زبان انگلیسی برای دوره کارشناسی ارشد از برنامه های این دانشگاه است.
وی شعار دانشگاه پیام نور را "آموزش برای همه کس، همه جا و همه وقت" عنوان کرد و افزود: تلاش ما در دانشگاه پیام نور تحقق این شعار است. ک/3.
7286/604 شماره 057 ساعت 10:00 تمام
۰ نفر