۱۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7439220
T T
۰ نفر
10 میلیارد ریال برای ساخت مرکز تحقیقات دیرینه شناسی در مراغه هزینه شد .....................................................................
مراغه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/05/87 داخلی.اقتصادی.علمی.دیرینه شناسی.
مسوول حفاظت از محیط زیست مراغه گفت: تاکنون حدود 10 میلیارد ریال برای ساخت مرکز ملی تحقیقات دیرینه شناسی مهره داران در این شهرستان هزینه شده است.
حمید پیغامی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اعتبار این مرکز از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی گفت: طبقه اول ساختمان این مرکز تمام شده و مرحله تیرریزی طبقه دوم آن در حال انجام است.
به گفته ی وی، درصورت تخصیص اعتبارهای لازم ، این مرکز تحقیقاتی و علمی و موزه تخصصی دیرینه شناسی فسیلی مهره داران در سال 89 به بهره برداری می رسد.
وی میزان اعتبارمورد نیاز برای اتمام ساخت این مرکز را حدود 40 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی افزود: عملیات ساخت این مرکز با زیربنای 12 هزار متر مربع در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع از سال 83 آغاز شده است.
پیغامی، گفت: با بهره برداری از این مرکز محققان و دانشمندان داخلی و خارجی از نظر علمی منطقه فسیلی مراغه و فسیل های یافت شده در این منطقه را مورد بررسی و مطالعه بیشتر قرار خواهند داد.
وی، افزود: در موزه تخصصی دیرینه شناسی فسیلی مهره داران نیز فسیل های یافت شده از سراسر کشور جمع آوری و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
منطقه فسیلی مراغه با حدود 40 هزار هکتار زیست گاه مهره داران شش تا هفت میلیون سال قبل بوده و به علت داشتن لایه های کاملی از این جانوران به بهشت فسیل شناسی دنیا معروف است.
تاکنون گونه های مختلف فسیلی از جمله جوندگان ، گوشتخواران، اسب و گاو- سانان، فیل ها، زرافه ها ، گوزن ها و پرندگان در این منطقه کشف شده است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در جنوب شهر تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. ک/3 590/1495/587 شماره 024 ساعت 10:18 تمام
۰ نفر