۱۰ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447899
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد فرصتی مناسب برتی معرفی توانمندیهای خودرو کشور بود .....................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/06/87 داخلی.اقتصادی.نمایشگاه خودرو.
صنعت خودروسازی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایتهای دولت و تلاش متخصصان کشورمان از جمله طی سنوات گذشته شاهد رشد و پیشرفتهای بسیاری در ابعاد مختلف بود.
برگزاری نمایشگاههای مختلف اقتصادی از ابزار مهم برای معرفی آخرین توانمندی های کشور در بخشهای مختلف است، از این میان با توجه به قابلیتهای صنعت خودروی کشور برگزاری نمایشگاههای خودرو اقدامی مهم برای شناسایی ظرفیتهای خودروسازی کشور و انتقال تجارب در این بخش است.
برای نیل به این هدف هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در مشهد با حضور حدود 200 شرکت قطعه ساز، خودرو ساز و نمایندگی های خارجی پنجم لغایت نهم شهریورماه در مشهد برگزار شد.
شرکت کنندگان در این نمایشگاه آخرین توانمندی های خود را در زمینه های خودروسازی، قطعه سازی ، خدمات پس از فروش، بازرگانی، طراحی و مهندسی و نشریات تخصصی در 45 هزار متر مربع وسعت به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی سایر بخشهای این نمایشگاه شامل ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی، ابزارسازی و صنعت تایر، روغن موتور، رنگ خودرو، سیستم های ایمنی، صوتی و تصویری خودرو و ماشین های راهسازی بود.
نمایندگی های شرکتهای خودروسازی خارجی از کشورهای آلمان، انگلیس، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، مالزی و لهستان نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و مهمترین نقاط بارز این نمایشگاه حضور پر رنگ آحاد مختلف بازدیدکنندگان و افزایش 25 درصدی حضور نمایندگی های شرکتهای خارجی بود.
حضور شرکتهای بسیار بزرگ و معتبر خودروساز جهان مانند بی.ام.و، مرسدس بنز، تویوتا، مزدا و فیات که برخی برای نخستین بار در ایران حضور داشتند از دیگر نقاط ویژه نمایشگاه بین المللی خودرو در مشهد بود.
شرکت ایران خودرو دراین نمایشگاه با خودروهای سورن، سمند دنده اتوماتیک، سمند جوانان، سمند اتومیلچر، گراند ویتارا، پارس دنده اتوماتیک و غیره در این نمایشگاه حضور یافته بود.
بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز سه دسته بودند دسته اول و دوم بازدیدکنندگان شامل متخصصان و دست اندرکاران صنعت خودروی کشور که برای آشنایی با آخرین توانمندی های صنعت خودروی کشور بودند.
به گزارش ایرنا از این میان دسته سوم افرادی بودند که به همراه خانواده خود و بیشتر برای گذران وقت با دوربینهای عکاسی از جمله دوربیهای دیجیتال به نمایشگاه آمده بودند و بیشتر وقت خود را با گرفتن عکس های یادگاری کنار خودروهای پیشرفته سپری می کردند.
برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در رسانه های معتبر جهانی نیز بازتاب داشت و آنها ضمن بیان قابلیتها و توفیقات صنعت خودروسازی ایران، برگزاری نمایشگاه خودروی مشهد را عامل مهم نزدیکی خودروسازان جهان دانستند.
پایگاه خبری مارک واچ آمریکا، خبرگزاری های آنسا ایتالیا، شین هوای چین، بوستون گلاب و تورنتو تایمز در مصاحه با صاحبنظران اقتصادی به افزایش حضور شرکتهای خودروساز مطرح خارجی در نمایشگاه خودروی مشهد و تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران پرداختند.
جمعی از شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در مشهد نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر افزایش توانمندی های صنعت خودرو کشور، برپایی این قبیل نمایشگاهها را در توسعه این صنعت بسیار مهم دانستند.
"الهام گودرزی" که به همراه همسر خود برای بازدید به این نمایشگاه مراجعه کرده بود، گفت: صنعت خودروی کشور طی سنوات اخیر شاهد پیشرفتهای بسیاری در ابعاد مختلف بود و برپایی چنین نمایشگاههایی فرصت مناسبی برای معرفی آخرین توانمندی ها و ظرفیتهای صنعت خودرو کشور است.
او ادامه داد: علیرغم حضور پر رنگ گروه صنعتی ایران خودرو در هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، ولی فقدان حضور گروه خودروسازی سایپا تنوع خودروهای به نمایش در آمده در آن را نسبت به دوره های گذشته کاهش داده بود.
"سینا رضایی" یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تهران هم می گوید: برگزاری نمایشگاههای مختلف اقتصادی از جمله در صنعت خودرو گامی مهم برای شناساندن قابلیتهای صنعت خودروی ایران در عرصه های داخلی و حتی بین المللی است.
مدیر فروش یک شرکت رینگ سازی مشهد نیز بر اهمیت و جایگاه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو و نقش آن در معرفی قابلیتهای صنعت خودروی ایران در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد.
"سیدمحمد موسوی" گفت: صنعت قطعه سازی ایران از ظرفیتها و توانمندی های بسیاری برخوردار است و در این نمایشگاه بخش مهمی از این قابلیتها به نمایش گذاشته شده بود.
به گزارش ایرنا "مهدی سید آبادی" مدیر فروش یک شرکت تولید اگزوز خودرو در استان خراسان رضوی نیز حضور پر شور مردم برای بازدید از این نمایشگاه را یاد آور شد و گفت: در این نمایشگاه بخش اعظمی از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل صنعت خودروی ایران به نمایش گذاشته شده بود.
مدیر عامل یک شرکت بازرگانی توزیع قطعات خودرو که از یزد در این نمایشگاه حضور یافته نیز گفت: استان خراسان رضوی و از جمله مشهد از ظرفیتهای بسیاری در صنعت خودرو و قطعه سازی برخوردار است.
"علیرضا شایق" گفت: برپایی این قبیل نمایشگاهها در معرفی توانمندی های صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و انتقال و تبادل تجارب بین دست اندرکاران و فعالان این بخش بسیار تاثیر گذار است.
وی گفت: عدم برگزای سمینارهای تخصصی در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو در مشهد به عنوان یک خلاء مهم همواره احساس می شد.
او از مسوولان ذیربط خواست در حاشیه برپایی چنین نمایشگاه هایی با برگزاری سمینارهای تخصصی با حضور دست اندرکاران و مسوولین مرتبط ضمن تبیین مشکلات این صنعت و انتقال آن به مسوولین، زمینه کاهش آنها را فراهم کنند.
وی بیان کرد: امروز مصرف کنندگان نهایی صنعت خودر و خودروهای تولیدی در کشورمان تشنه کیفیت هستند و دست اندرکاران ذیربط باید با افزایش کیفی و رقابت پذیر بودن محصولات تولیدی خود زمینه رضایت بیش از پیش مصرف کنندگان را فراهم کنند.ک/4 7490/663/659 شماره 338 ساعت 17:44 تمام
۰ نفر