۲۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7451324
T T
۰ نفر
مدیرکل منابع طبیعی گیلان از برخورد با تخریب کنندگان جنگل حیران تقدیر کرد ......................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/06/87 داخلی.اقتصادی.منابع طبیعی.جنگل.
مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با ارسال نامه ای به مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل ازاقدام یگان حفاظت این اداره کل دربرخورد با تخریب کنندگان منطقه جنگلی حیران تقدیر کرد.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل روز پنج شنبه بااعلام این خبر افزود: مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان در این نامه خواستار همکاری مشترک و دو جانبه این دو اداره کل در مقابله با متجاوزان به منابع جنگلی در منطقه حیران شده است.
گروه ضربت یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل درپی ابلاغ کتبی فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در یک عملیات ویژه و با هماهنگی مسوولان قضایی و انتظامی استان گیلان با قاچاقچیان چوب و ذغال و تخریب کنندگان جنگل در منطقه حیران برخورد کرد.
براساس اعلام روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل به دنبال انتقاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از تخریب جنگل های منطقه حیران و تاکید رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل اقدام به تخریب کوره های تهیه ذغال در داخل جنگل های منطقه حیران کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه حیران در راه ارتباطی اردبیل به آستارا از نقاط جنگلی بسیار غنی و سر سبز با گونه های مختلف درختان محسوب می شود.
این منطقه محل تلاقی و مرز مشترک بین استان های اردبیل ، گیلان و جمهوری آذربایجان می باشد.
بعضی از نقاط واقع در داخل این جنگل باوجود دست درازی بی محابای بشر و گردشگران هنوز حالت بکر خود را حفظ کرده است، اما در ماه های اخیر توسعه ساخت و سازهای بی رویه و سوء استفاده قاچاقچیان ذغال و چوب منابع جنگلی این منطقه را به مخاطره افکنده که با واکنش نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل و مطبوعات محلی این استان روبرو شد.ک/3 592/618/587 شماره 312 ساعت 16:16 تمام
۰ نفر