۲۷ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7453201
T T
۰ نفر
تعداد کشته شدگان تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی دو برابر شد ..............................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/06/87 داخلی.اجتماعی.انتظامی.رانندگی.تصادفات.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اعلام کرد: تعداد کشته شدگان امسال تصادفات درون شهری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال دو برابر شده است.
حمید شرفی روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: طی این مدت دراثر حوادث رانندگی درون شهری شش نفر جان خود را از دست داده اند.
وی افزایش شمار خودروهای تندرو و استفاده جوانان ازاین خودروها با سرعت زیاد را از علل افرایش اینگونه حوادث ذکر کرد.
وی بابیان اینکه در این مدت تعداد تصادفات جرحی 27 درصد کاهش داشته است افزود: کاهش این تعداد نشان ازرعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده بیشتر مردم از کمربند ایمنی دارد.
وی همچنین کاهش تصادفات خسارتی در شهر را دو درصد اعلام کرد و گفت: طی این مدت 465 تصادف جرحی و 762 تصادف خسارتی رخ داده است.
وی تعداد مجروحین تصادفات را از ابتدای امسال تاکنون 927 نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: طبق آمار پزشکی قانونی از مجموع مجروحان 19 نفر جان باخته اند.
او افزود: در تصادفات برون شهری نیز 37 فقره تصادف فوتی با پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال و 232 فقره تصادف جرحی با 22 درصد کاهش رخ داده که فرسودگی خودرو و خواب آلودگی راننده مهمترین علت تصادفات بوده است.
وی بابیان اینکه تصادفات خسارتی در بخش برون شهری با 297 فقره هفت درصد کاهش داشته است گفت: در این ارتباط تعداد مجروحان با 38 کاهش 496 نفر و متوفیان با 17 درصد کاهش 91 نفر بوده است.
وی افزود: 64 نقطه حادثه خیز درجاده های استان وجود دارد که تلفات در 15 نقطه از این تعداد بیشتر از سایر نقاط بوده و شش نقطه از این تعداد نیز بحرانی است.
وی گفت: باتوجه به مصوبات کمیته ایمنی و حمل ونقل جاده ای استان، بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز در اولویت دستور کاری قرار گرفته است. ک/2 665/664/659 شماره 297 ساعت 14:46 تمام
۰ نفر