۱۴ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7470321
T T
۰ نفر
ائمه جمعه خراسان شمالی: جشنواره رضوی فرهنگ دینی را تقویت می کند .............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/08/87 داخلی.فرهنگی.جشنواره.امام رضا.
ائمه جمعه شهرهای استان خراسان شمالی معتقدند برگزاری جشنواره رضوی موجب تقویت فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه می شود.
به گزارش ستاد این جشنواره، امام جمعه بجنورد گفت: نهادینه کردن سیره ائمه اطهار بخصوص امام رضا(ع) در قالب جشنواره و برنامه های فرهنگی جذاب بی شک جهت دهنده جوانان به سمت تعالی است.
آیت الله حبیب الله مهمان نواز برگزاری این جشنواره را غنیمتی هدفمند در راستای ارایه معارف و صفات متعالی دینی به نسل جوان و آینده ساز کشور دانست.
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از دست اندکاران برپایی این جشنواره خواست تا در انتخاب و هدایت آثار جشنواره دقت نظر بیشتری داشته باشند.
مهمان نواز گفت: استمرار گرایش به تولید آثار هنرمندان با محتوای دینی نیاز به تقویت و حمایت بیشتر از هنرمندان این عرصه دارد.
امام جمعه جاجرم نیز تئاتر رضوی را تجسمی عینی از فرهنگ والای اسلامی و رضوی در جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی گفت: مردم خطه خراسان در ترویج فرهنگ رضوی نسبت به سایر نقاط کشور مسوولیت بیشتری دارند.
وی افزود: برای گسترش فرهنگ رضوی در جامعه باید آموزشهای لازم داده شده و فضای مناسبی برای ایجاد فضا برای فعالیتهای فرهنگی فراهم شود.
او گفت: باید به دنبال راهکار فرهنگی جدیدی برای جذب جوانان به دین باشیم و هنر تئاتر امروز به عنوان بهترین وسیله برای ترویج آداب، رسوم و فرهنگ اسلامی و رضوی است.
وی بیان کرد: اگر تئاتر دینی به ویژه تئاتر رضوی براساس مستندات تاریخی و تحقیق در زندگی و سیره عملی امام رضا(ع) به روی صحنه آورده شود از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد شد.
او از هنرمندان جشنواره رضوی به خصوص تئاتر رضوی خواست تا برای تبیین و شناساندن سجایای اخلاقی، عملی و معنوی امام رضا(ع) در قالب هنر به جامعه بکوشند.
امام جمعه مانه وسملقان نیز معتقد است: برای شناساندن مکتب اهل بیت (ع) به جوانان و نوجوانان باید از ابزار جدید و نو در عرصه فرهنگی و هنری بهره گرفت.
حجت الاسلام رضا سجادی افزود: تئاتر هنری است که هیچگاه تازگی خود را از دست نمی دهد زیرا به صورت مستقیم ارتباطی زنده با مخاطب خود برقرار می کند.
وی گفت: خروجی تئاتر باید خروجی مثبت و سازنده ای باشد که در بعد اجرایی در بیننده تاثیرگذار شود.
امام جمعه شیروان هم جشنواره تئاتر رضوی را فرصتی برای انتقال فرهنگ ناب رضوی در کشور دانست.
حجت الاسلام حسین کوثری افزود: مردم استان خراسان شمالی باید این فرصت را مغتنم شمرده و با نگاه یادگیری و با زبان نقد، سال به سال بر تقویت و کیفیت برگزاری این جشنواره بیافزایند.
وی هنر را زبان مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی دانست و اظهار داشت: نمایش دینی، ملموس کردن و به صحنه آوردن حقایق تاریخ و مسایل دینی است که در فهم مخاطبان نقش مهم و موثری دارد.
اجرای بخش صحنه ای ششمین جشنواره تئاتر رضوی از دوازدهم آبان در بجنورد آغاز شده و تا شانزدهم ماه جاری ادامه دارد. ک/2 2712/626/660 شماره 373 ساعت 18:59 تمام
۰ نفر