۲۰ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7472268
T T
۰ نفر
باندجعل اسکناس و اسناد در مبارکه اصفهان دستگیر شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/20 اجتماعی.انتظامی .کشفیات اصفهان - رییس پلیس شهرستان مبارکه اصفهان از دستگیری اعضای باند جعل اسکناس و اسناد به همراه یک قطعه سنگ نوشته مربوط به دوران هخامنشی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ غلامرضا شمس با اعلام این مطلب افزود: در پی شکایت دو نفر از طلافروشان مبنی بر کلاهبرداری سه نفر با هویت جعلی از آنان و خرید طلا به مبلغ 20 میلیون ریال با ارائه چک های جعلی ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مبارکه با تحقیقات فنی و مستمر، کلیه اعضاء این باند شامل محمد حسن - ر ، ابراهیم-ق ، مسعود- ر ، احمد - د ، غلامرضا - خ ، مینا و مریم- ک که همگی دارای سابقه سرقت مسلحانه و جعل بودند را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه ، دستگیر کردند.
این مقام مسوول افزود: در بازرسی از متهمان و محل سکونت آنان تعداد 24 فقره ایران چک پنج میلیون ریالی جعلی ، 148 برک اسکناس یکصد دلاری ، دو برگ اسکناس پنجاه دلاری ، دو برگ ایران چک 500 هزار ریالی و یک عدد کیس رایانه ، مقداری طلا ، تعدادی فاکتور خرید طلا، یک قبضه کلت کمری 8 میلیمتری به همراه تعدادی فشنگ ، یک قطعه سنگ تاریخی مربوط به یک کتیبه هخامنشی به خط میخی و دارای ارزش بالای تاریخی، دستگاه تست اسکناس ، مقادیری مواد مخدر و الات و ادوات استفاده از آن کشف و ضبط گردید.
سرهنگ شمس در ادامه گفت: متهم مسعود - ر در اعترافات خود بیان داشت اقدام به جعل ایران چک های 5 میلیون ریالی به تعداد 200 برگ نموده و آنها را جهت خرید عتیقه جات در اختیار احمد - د قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: طی بررسی رایانه های کشف شده مشخص شد که این متهمان علاوه بر جعل ایران چک های پنج،دو و یک میلیون ریالی و اسکناس های خارجی اقدام به جعل اسکناس های پنج ، دو و یک هزار ریالی ، جعل کارت های شناسائی شامل شناسنامه، کارت ملی،کارت پایان خدمت،کارت تردد افاغنه، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف و مهرهای دادگستری می نمودند.
سرهنگ شمس همکاری صنف طلافروشان با پلیس در جریان فوق را به عنوان نمونه ای از تعامل سازنده در راستای برقراری امنیت پایدار در جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی که تعامل بین مردم و پلیس برقرار شود مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت جائی برای فعالیت در جامعه پیدا نخواهند کرد.
545/ 603 / 546 شماره 069 ساعت 10:42 تمام
۰ نفر