۲۰ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7472488
T T
۰ نفر
165 هزار جانباز و والدین آنها تحت پوشش طرح "پایش سلامت" قرار گرفتند ..................................................................
خرمشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/08/87 داخلی.اجتماعی.بنیاد شهید و امور ایثارگران.
مدیرکل روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران کشور گفت : 165 هزار جانباز و والدین جانبازان و ایثارگران در کشور زیر پوشش "طرح پایش سلامت" قرار گرفتند.
"سیاوش ره پیک" دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در شلمچه افزود: از این تعداد 146 هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان و 19 هزار جانباز که وضعیت خطرناکی دارند، زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: هر 15 نفر زیر پوشش این طرح توسط پزشکان متخصص در منزل به صورت ادواری ماهی دوبار معاینه می شوند و در صورت مشاهده موارد حاد بیماری به مراکز درمانی معرفی و انتقال داده می شوند.
وی گفت: در نیمه دوم امسال همسران شهدای بالای 60 سال نیز زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
ره پیک، اظهار داشت: هم اینک مقدمات وارد کردن 450 هزار پرونده پزشکی جانبازان به صورت الکترونیکی آغاز شده است.
وی از طرح اردوی درمانی و تفریحی نیز خبر داد و گفت: به منظور درمان روحی و روانی برخی از جانبازان و ایثارگران سالی 10 بار اردوی درمانی و تفریحی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این اردوها جانبازان و ایثارگران مورد نظر با اقامت در هتلها شهرهای که سفر کرده اند، به صورت گروهی از پزشکان فوق تخصص مورد معاینه و آزمایشهای متعددی بر آنان انجام و مورد معالجه قرار می گیرند.
500 هزار جانباز از پنج درصد تا 70 درصد در کشور وجود دارد.ک/3 7100/630/640 شماره 289 ساعت 14:27 تمام
۰ نفر