۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7475240
T T
۰ نفر
ابرها زاهدان را فرا گرفتند اما هوا گرم تر می شود ...............................................
زاهدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/08/87 داخلی.اجتماعی.هواشناسی.
شهروندان زاهدانی که از عصر یکشنبه سایه سنگین ابرها را در آسمان مشاهده کردند، نگران نباشند زیرا براساس اعلام هواشناسی این ابرها نه تنها موجب سردی هوا نمی شوند، بلکه دما را افزایش نیز می دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر زاهدان و برخی دیگر از شهرستان های سیستان و بلوچستان طی هفته گذشته سردترین دمای هوا را طی سال های گذشته در این فصل از سال پشت سر گذاشتند. این کاهش یک مرتبه ای دمای هوا در سیستان و بلوچستان به طوری بود که بنا به اعلام هواشناسی طی 10 سال گذشته در ماه آبان بی سابقه بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره توضیح داد: هفته گذشته دمای هوا در زاهدان به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر رسید که این میزان طی 10 سال گذشته در این زمان از سال بی سابقه است. "عباس رهدار" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تشکیل هوای ابری در زاهدان که یک مرتبه و از عصر یکشنبه رخ داد، موجب سردتر شدن هوا نخواهد شد.
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی های قبلی هواشناسی، از ابتدای هفته جاری دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت. او گفت: وجود ابرها نه تنها دما را کاهش نمی دهد بلکه مانند گازهای گلخانه ای عمل کرده و موجب افزایش دمای هوا نیز خواهد شد. رهدار اظهارداشت: دو شب گذشته دمای هوا در حالتی بی سابقه در این زمان از آبان ماه به پنج درجه زیر صفر رسید که این دما دیشب به سه درجه زیر صفر تقلیل یافت.
او پیش بینی کرد که دمای هوا در هفته جاری نیز به طور نسبی روند افزایش خود را طی کند. وی گفت: همچنین بارش خفیف باران در برخی نقاط استان به صورت پراکنده در سیستان و بلوچستان دور از احتمال نیست.
رهدار پیش بینی کرد که ابرها در آسمان زاهدان تا نیمه شب امشب وجود داشته باشد.
به گزارش ایرنا، کاهش محسوس دمای هوا طی هفته گذشته در زاهدان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان و همچنین همراه شدن آن با وزش بادهای شدید به ویژه در شمال استان، شهروندان را غافلگیر کرد.
هواشناسی، سرعت وزش توفان طی هفته گذشته در بالاترین حد خود در زابل را 86 کیلومتر در ساعت اعلام کردند.
569/508 شماره 437 ساعت 17:45 تمام
۰ نفر