۳۰ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7476274
T T
۰ نفر
موزه تخصصی باستان شناسی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به بهره برداری رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/30 فرهنگی.موزه.آثار تاریخی اردبیل - موزه تخصصی باستان شناسی مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی شامگاه چهارشنبه با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران و جمعی از مسوولان محلی طی مراسمی مورد بهره برداری قرار گرفت .
رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران در این مراسم گفت : حفظ هویت ما ایرانیان ، به عنوان شناسنامه ما محسوب می شود و این موضوع ضرورت دارد .
اسفندیار رحیم مشائی افزود : غرور یک ملت باعث ایجاد انرژی در مردم می شود و ملتی که غرور ندارد ، راه عبور هم ندارد و این غرور است که همه ظرفیت ها را برای پیمودن راه کمال بسیج می کند .
وی گفت : نام اردبیل هر چند که در طول تاریخ تغییراتی داشته است ، اما ریشه در مذهب اسلام ، زیبایی ها و برجستگی ها دارد و اسلام ناب محمدی که در سرزمین خاستگاه خود نتوانست رشد یابد در ایران و در مناطقی مانند اردبیل خود را نشان داد و به همه دنیا رسید .
وی با اشاره به اینکه عالمان ، ادیبان و هنرمندان اردبیلی از ظرفیت های بسیار بزرگی برخوردار می باشند، افزود : این شهر همواره در طول تاریخ ایران اثر گذار بوده است .
استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت : دولت نهم برنامه های وسیعی را برای حفظ آثار و ارزش های کهن آغاز کرده است .
علی نیکزاد افزود : پرداختن به این موضوع علاوه بر مبنای تاریخی ریشه دینی و فقاهتی هم دارد .
وی همچنین بر آمادگی کامل استانداری برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در صنعت گردشگری استان اردبیل تاکید کرد .
موزه تحصصی باستان شناسی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در یک هزار و 800 متر مربع زیر بنا احدات شده است .
این موزه علاوه بر داشتن اشیاء و آثار ارزشمند تاریخی از معماری کم نظیری هم برخوردار است .
رحیم مشائی در سفر به اردبیل همچنین خانه تاریخی شادروان آیت الله بیوک مروج نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید اردبیل ، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیل را افتتاح کرد .
برای مجموع این طرحها مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دوم رییس جمهور به استان اردبیل هزینه شده است .
شماره 004 ساعت 00:29 تمام
۰ نفر