۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7477644
T T
۰ نفر
41 واحد صنعتی تبدیلی خراسان شمالی در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند .....................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/09/87 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.صنایع تبدیلی.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 41 واحد فرآوری محصولات کشاورزی این استان در انتظار دریافت تسهیلات بانکی به سر می برند.
"سیدهادی سید" روز شنبه در گفت و گوی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این صنایع تبدیلی و تکمیلی مجوز بهره برداری گرفته اند ولی به دلیل عدم پرداخت تسهیلات بانکی توان راه اندازی و آغاز به کار را ندارند.
وی افزود: این در حالی است که بزرگترین معضل کشاورزی این استان کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده و بسیاری از دسترنج کشاورزان، باغداران و دامداران استان بعد از تولید به دلیل نبود صنایع فرآوری از بین می رود.
وی تاکید کرد: در صورت توانمند شدن عرصه کشاورزی استان ظرفیت تولید محصولات نیز که هم اکنون 3/1 میلیون تن در سال است به دو برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید.
وی خواستار همکاری و مشارکت بانکها برای پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و بزرگ این استان شد و گفت: در صورت رفع مشکلات مالی این صنایع مشکلات فروش محصولات نیز برطرف می شود.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی نیز تاکنون به عنوان حامی بخش کشاورزی به صنایع کوچک و بزرگ این استان از قبیل کارخانه قند، صنایع تبدیلی باغی و دیگر واحدهای تکمیلی زراعی و دامی حمایتهای زیادی داشته است.
وی به تولید سالانه 130 تا 140 هزار تن انگور در این استان اشاره کرد و گفت: این محصول باغی بیش از 50 درصد عرصه های باغبانی استان را تشکیل می دهد.
خراسان شمالی با بیش از 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی 307 هزار هکتار عرصه زراعت با 32 گونه زارعی و 38 هزار هکتار باغ با 28 گونه باغی دارد.
خراسان شمالی تنها هفت واحد فرآوری محصولات زراعی و دامی دارد. ک/3 7186/626/659 شماره 316 ساعت 14:41 تمام
۰ نفر