۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7483555
T T
۰ نفر
جشنواره و نمایشگاه "نوآوری، شکوفایی و هفته پژوهش" در گیلان گشایش یافت ....................................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/09/87 داخلی.فرهنگی.نمایشگاه.پژوهش.
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، جشنواره و نمایشگاه استانی "نوآوری، شکوفایی و هفته پژوهش" روز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای رشت گشایش یافت.
در مراسم گشایش جشنواره و نمایشگاه یاد شده، "روحالله قهرمانی چابک" استاندار گیلان، "علی اصغر بستانی" معاون پشتیبانی و برنامه ریزی استاندار، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و پژوهشگران استان گیلان حضور داشتند.
رییس پارک علم و فناوری گیلان و رییس کمیته برگزاری جشنواره و نمایشگاه استانی نوآوری، شکوفایی و هفته پژوهش گفت: در این نمایشگاه، دستاوردهای پژوهشی دستگاه های مختلف گیلان در 26 غرفه به نمایش گذاشته شده است.
"مجید متقی طلب" در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی،غرفه هایی برای طرحهای نوآور و شکوفا در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در غرفه نوآور، 15 طرح انتخاب و در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده که 10 طرح نوآور مربوط به پارک علم و فناوری استان گیلان است.
متقی طلب افزود: 15 طرح شکوفایی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که چهار طرح به پارک علم و فناوری استان گیلان اختصاص دارد.
وی تصریح کرد30: طرح نوآور وشکوفا استان گیلان به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درنمایشگاهی به همراه طرحهای دیگراستانها، به مناسبت هفته پژوهش در تهران به نمایش گذاشته می شود. وی گفت: معرفی دستاوردهای پژوهشی به مردم، تعامل بین پژوهشگران، صاحبان اندیشه و نوآوران و ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه نوآوری، شکوفایی و هفته پژوهش در گیلان است.
وی از مسوولان گیلان خواست تا به تولیدات حاصل از پژوهش ها وانجام کارهای پژوهشی در این استان بها دهند.
وی خاطرنشان کرد: ارج گذاشتن به یافته های پژوهشی، بهترین تشویق و ایجاد انگیزه در پژوهشگران برای انجام بیشتر و مستمر فعالیتهای پژوهشی است.
متقی طلب بر کاربردی کردن فعالیتهای پژوهشی تاکید کرد و افزود: باید از پژوهش ها در مسایل روز استفاده کنیم.
جشنواره و نمایشگاه استانی نوآوری، شکوفایی و هفته پژوهش از 16 تا 21 ماه جاری صبح وعصر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا برای بازدید علاقه مندان دایر است.
25 آذرماه روز "پژوهش" نامگذاری شده است. ک/2 7286/1552/508 شماره 166 ساعت 12:31 تمام
۰ نفر