۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7489055
T T
۰ نفر
یک هزار و 46 اکیپ زمستانی در راه های کشور مستقر شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/01 اقتصاد.راه.راهداری شیراز- معاون راهداری و هماهنگی امور استان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با شروع فصل بارندگی ، تعداد یک هزار و 46 اکیپ زمستانی در راه ها کشور مستقر شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز راهدار در شیراز افزود: با شروع فصل بارندگی در کشور 10 هزار راهدار و تعداد 550 باب راهدار خانه در سراسر کشور آماده ی خدمات رسانی به مردم در جاده های کشور هستند.
وی با بیان اینکه 30 تا 35 درصد راه های کشور برف گیر است ، ادامه داد: با شروع بارش برف در کشور، سطح سرویس دهی در راه ها کاهش می یابد به همین دلیل عملیات راهداری در این شرایط ضروری است.
وی گفت: در سال گذشته 150 هزار تن نمک در کشور برای جلوگیری از یخ زدگی جاده ها استفاده شد که این امر علاوه بر تخریب محیط زیست، موجب خرابی آسفالت جاده ها هم می شود.
حسن نیا با بیان اینکه توسعه راه ها، لزوم نگهداری از آنها را هم افزایش می دهد، افزود: یکی از عوامل مهم در نگهداری راه ها بستن زنحیر چرخ قبل از تردد در جاده ها است.
وی گقت: با توجه به سیاست های جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دو اداره کل با نام های اداره کل علایم و تجهیزات و همچنین حریم راه ها در معاونت راهداری کشور تشکیل شده است.
معاون راهداری و هماهنگی امور استان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ترکیب ماشین آلات و تجهیزات موجود در کشور ما بیشتر در زمینه ی راهسازی است و در زمینه ی تجهیزات راهداری زمستانی با کمبودهایی مواجه هستیم.
حسن نیا با ادامه داد: اداره کل علایم وتجهیزات با هدف رسیدگی بیشتر به این امور و همچنین آموزش راهداران راه اندازی شده است.
مدیر کل راه و ترابری استان فارس در این مراسم گفت: بیشترین عملیات راهداری زمستان در شمال و غرب فارس و در سه بخش پیشگیری از یخ زدگی رویه راه، یخ زدایی از سطح راه ها و برف روبی دنبال می شود.
حیدر نوروزی با بیان اینکه در این استان 52 گردنه برف گیر با 700 کیلومتر طول وجود دارد، افزود: هر ساله عملیات راهداری زمستانی در این نقاط اجرا می شود.
وی اظهار داشت: به دلیل وجود دره های عظیم و کوه و تپه های متعدد و موقعیت ویژه توپوگرافی استان فارس ، راهسازی در این استان هزینه زیادی را می طلبد.
نوروزی ارزش راه های موجود در فارس را 17 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: معمولا چهار تا شش درصد ارزش یک راه بایستی به نگهداری آن اختصاص یابد و بر این اساس 800 میلیارد تومان برای نگهداری راه های فارس برآورد شده است که متاسفانه فقط دو درصد این رقم یعنی کمتر از 20 میلیارد تومان به راه های این استان اختصاص یافته است.
همچنین مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس در مراسم بزرگداشت روز راهدار گفت: به همه شرکت های حمل و نقل تاکید شده از صدور بارنامه برای وسایل حمل و نقل عمومی که فاقد تجهیزات ایمنی هستند خودداری کنند.
احمد خواست خدایی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته بیش از 5/15 میلیون تن کالا از مبادی استان فارس حمل شده افزود: این میزان بار با همکاری 186 شرکت حمل و نقل خصوصی کالا، 9 انجمن صنفی کارفرمایی و 18 اتحادیه تعاونی جا به جا شده است.
در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان اداره کل راهداری استان فارس و راهداران نمونه این استان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
26 آذرماه لغایت یکم دی ماه هفته دهداری و حمل و نقل جاده ای می باشد.
همچنین روز اول دیماه به عنوان روز راهدار نام گذاری شده است.
7380 / 675 شماره 292 ساعت 15:36 تمام
۰ نفر