۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7492336
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد: امروز، روز سکوت در قبال فجایع غزه نیست .........................................................
بروجرد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/10/87 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها.غزه.
امام جمعه بروجرد با اشاره به جنایات بی نظیر در نوار غزه گفت: امروز روز سکوت و روزی که مردم در خانه ها بنشینند نیست.
حجت الاسلام "حسن ترابی" دوشنبه در اجتماع اعتراض آمیز مردم بروجرد در محکومیت جنایات غزه در مقابل مسجد امام خمینی (ره ) این شهر افزود: مگر می شود این همه ظلم، جنایت و ستم را دید و سکوت کرد و فریاد بر نیاورد.
وی اظهار داشت: امروز هیچ امیدی به مجامع جهانی و بین المللی و نهادهای جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال فجایع غزه نیست.
وی یادآور شد: امروز سران برخی از کشورهای عربی بی شرمانه با صهیونیست ها هم پیمان شده و دست آنها به خون مظلومان غزه رنگین و سکوت مرگبار پیشه کرده اند.
حجت الاسلام ترابی افزود: آیا مسلمانان امروز وظیفه ندارند و جهان اسلام امروز احساس مسوولیت در حادثه غزه نمی کند و آیا امروز علما و اندیشمندان جهان اسلام نباید احساس وظیفه کنند؟ وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پیام روز گذشته خود در حمایت از ملت غزه خطاب به علما و اندیشمندان بویژه علمای الااظهر مصر فرمودند آیا زمان آن نرسیده که احساس خطر کنند.
وی ادامه داد: ننگ بر رییس الازهر مصر که نه تنها در قبال این جنایات کم نظیر سکوت کرده بلکه به نوعی با صهیونیست ها و حامیان اسراییل همراهی و هماهنگی کرده است.
حجت الاسلام ترابی افزود: امروز باید امت اسلامی به صحنه آید و ملت های مسلمان و دولت های بی غیرت را مجبور کنند تا برای متوقف کردن جنایات غزه اقدامی عملی انجام دهند.
وی اضافه کرد: صهیونیست ها دلشان خوش به جنایات سران عرب نباشد و بدانند امت اسلام این جنایات را بی پاسخ نخواهد گذاشت و عملیات ددمنشانه صهیونیست ها قطعا شکست و رسوایی آنها و بی آبرویی آمریکا و کشورهای مرتجع عرب را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به جنگ 33 روزه حزب الله لبنان افزود: در این جنگ در روزهای اول صهیونیست ها سرمست از پیروزی بودند اما دیدید عاقبت این جنگ به افتضاح و رسوایی صهیونیست ها انجامید.
امام جمعه بروجرد گفت: امروز نیز در جریان حملات اخیر غزه تازه شروع کار است و صهیونیست ها، آمریکا و سران خاین مصر، عربستان و اردن بدانند که عاقبت حمله به غزه پیروزی ملت مقاوم فلسطین و شکست و رسوایی اسراییل و بی آبرویی سران کشورهای مرتجع عرب خواهد بود.
حجت الاسلام ترابی افزود: کشتار ددمنشانه غزه که کشتار صبرا، شتیلا و کفرقاسم را یک بار دیگر در ذهن ها تداعی کرده در تاریخ 61 ساله جنایات صهیونیست ها بی نظیر و کم نظیر است و در این حملات کودکان در نهایت بی کسی و مظلومیت جان می دهند و زنان و مردان فلسطینی و ساکنان غزه به خاک و خون نشسته اند.
وی افزود: از رژیمی که پایه آن بر اساس جنایت، ظلم، تجاوز، غصب و اشغالگری بنا نهاده شده جز این انتظاری نیست و صهیونیست ها و دولتمردان وقیح آمریکا که بویی از انسانیت نبرده در هر زمان حاضرند چنین اقدامات ضد انسانی مرتکب شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این تجمع اعتراض آمیز که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان بروجرد همراه بود معترضین با سردادن شعارهای "مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، "رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت می کنیم با یاری پروردگار در غزه غوغا می کنیم" و "عزا عزا است امروز روز عزا است امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزا است امروز" خشم و انزجار خود را از رژیم اشغالگر صهیونیست به سرکردگی آمریکا بیان کردند.ک/2 634/2624/640 شماره 307 ساعت 14:08 تمام
۰ نفر