۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7492698
T T
۰ نفر
15 هزار کلنی زنبور از استان های سردسیر به خنج فارس کوچ داده شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/10 اقتصاد.کشاورزی.عسل شیراز - کارشناس دام و طیور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: از آغاز فصل پاییز تاکنون 15 هزار کلنی زنبور از استانهای سردسیر همدان، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستانهای شمال فارس به خنج کوچ داده شده است.
فریدون جمشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرستان خنج به دلیل آب وهوای معتدل در پاییز و زمستان و وجود گونه های متنوع گیاهی زمینه بسیار مناسبی برای پرورش زنبور عسل فراهم شده است.
وی افزود: هر سال در پاییز و زمستان زنبورداران استان های سردسیری کندوهای خود را برای گریز از سرما به این شهرستان کوچ می دهند.
وی بیان کرد: در این منطقه شکوفه های کنار، کهور، گون و انواع گونه های گیاهی تیپ گرمسیری بهترین منبع تغذیه برای زنبور عسل است که در افزایش تولید هر کلونی تاثیر گذار است.
جمشیدی گفت: میزان تولید عسل در هر کندو بین 15 تا 20 کیلو است و برآورد می شود در نیمه دوم سال جاری 60 تن محصول عسل تولید وبه بازارمصرف داخلی عرضه می گردد.
وی ادامه داد: همچنین بطور متوسط سالانه سه تا چهارتن عسل طبیعی از مناطق کوهستانی شهرستان خنج برداشت وعلاوه برمصرف داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
شهرستان خنج در 300 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.ک/3 7367/680/677 /675 شماره 100 ساعت 11:35 تمام
۰ نفر