۲۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7497264
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوی بر ضرورت تغییر الگوی کشت دراستان تاکید کرد ...............................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/10/87 داخلی.اقتصادی.خشکسالی استاندار خراسان رضوی گفت: باید الگوی کشت در استان باتوجه به تغییرات اقلیمی، کاهش بارش ها و تشدید خشکسالی ها تغییر یابد.
محمدجواد محمدی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل آنکه عمده مصرف آب دربخش کشاورزی است ما نیازمند مدیریت صحیح الگوهای کشت با توجه به تغییر رفتار اقلیم در استان و افزایش بهره وری بخش کشاورزی هستیم تا از وارد آمدن خسارت به این بخش جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: بارش های اخیر هنوز وضعیت بارندگی در استان نسبت به سال گذشته و 30 سال اخیر کمتر است و باید با تحلیل شرایط، برنامه ریزی مناسبی برای توزیع آب شرب و کشاورزی داشته باشیم.
وی بر لزوم توجه ویژه به موضوع آب کشاورزی والگوی کشت و دامپروری تاکید کرد و گفت: باید با توجه به تغییر رفتار اقلیمی در استان برای افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی و مصرف آب برنامه ریزی کنیم.
محمدی زاده با اشاره به حمایت های دولت نهم در تامین اعتبارات ویژه خشکسالی و سرمازدگی و پروژه های در دست انجام با استفاده از این اعتبارات افزود: در مجموع ارزیابی پروژه های مربوط به خشکسالی در استان قابل قبول است.
استاندار خراسان رضوی با مطلوب خواندن همکاری کشاورزان در بیمه کردن محصولاتشان و اجرای زیرساخت های بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد کشاورزان با رعایت توصیه های سازمان جهاد کشاورزی در خصوص الگوهای کشت، خسارات وارده به استان را به حداقل برسانند.
وی خواستار اجرای سریع و با دقت پروژه های پیشگیری از خسارات ناشی از خشکسالی شد و گفت: باید خود را متناسب با تغییر رفتار اقلیمی مجهز کنیم.ک/1 2713/663/589/659 شماره 437 ساعت 18:42 تمام
۰ نفر