۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7501979
T T
۰ نفر
استاد دانشگاه : استانداردسازی هتل های کشور ضروری است ....................................................
نوشهر ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/11/87 داخلی.اجتماعی.گردشگری.هتل ها.
نوشهر- مدیر جهانگردی دانشگاه پیام نور رامسر صنعت هتلداری را مکمل صنعت جهانگردی دانست و گفت: استانداردسازی هتل های کشور براساس استاندارد سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) باید انجام پذیرد.
"محمدرضا اورمزدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: نگاه دولت به سمت اماکن اقامتی باید تجاری باشد نه اینکه اماکن غیرتجاری یعنی مهمانسراهای دولتی خود را افزایش دهد زیرا ادامه این روند سبب مرگ هلتداری در ایران خواهد شد.
وی اظهار داشت: نرخ مراکز اقامتی طی سال آینده که در استان ها تا 20 درصد افزایش می یابد مبنای علمی و اقتصادی ندارد و این افزایش حتی مغایر با قانون حقوق مصرف کنندگان است.
وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا نرخ و تعرفه هتل ها زمانی افزایش می یابد که خدمات هتل ارتقا یابد و مراکز اقامتی استاندارد لازم را جهت ارایه سرویس به مشتریان داشته باشند.
این عضو شورای کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان مازندران تصریح کرد:در ایران نه تنها این استاندارد رعایت نمی شود و حتی اداره کل استانداردسازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر هتل ها و سایر اماکن اقامتی تجاری نظارت جدی ندارد.
اورمزدی یادآور شد: متاسفانه بر بالای هر مجموعه اقامتی در سراسر ایران شاهد نصب ستاره های توخالی و پوچ برای خالی نمودن جیب مسافران و گردشگران هستیم.
مدیر جهانگردی دانشگاه پیام نور رامسر بیان داشت : بر اساس آمار موجود 660 هتل در ایران وجود دارد و این در حالی است در برخی استان ها از جمله استان های خراسان شمالی و جنوبی و در شهرهای اهواز با کمبود هتل مواجه هستیم.
اورمزدی اضافه کرد: سابقه عمر صنعت هتلداری در ایران 60 سال است که با توجه به اهمیت بخش صنعت گردشگری ، ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.
وی گفت : در سال جاری ضریب اشغال تخت هتل های ایران فقط 25 درصد است که خوشبینانه به نظر می رسد که اگر این روند ادامه یابد نه هتل وجود خواهد داشت نه هتلداری.
این استاد دانشگاه پیام نور رامسر در خصوص سفرکارت افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به تعهدات خود نسبت به پروژه سفر کارت و توزیع عادلانه آن و تمایل هتلداران نسبت به این طرح ملی پایبند بوده ودر حد شعار عمل نکند.
اورمزدی در خصوص منطقه گردشگری غرب مازندران اضافه کرد : در حوزه صنعت توریسم به ویژه در غرب مازندران باید برنامه ای عملیاتی، جامع و واقع نگر مبتنی بر آمایش سرزمین و سیاست های استان هرچه سریعتر انجام پذیرد.
مازندران دارای 15 پارک جنگلی، 12 آبشار ، 365 اثر تاریخی ثبت شده و 400 واحد پذیرایی بوده که سالانه پذیرای حدود 15 میلیون مسافر است. ک/3 621/508 شماره 046 ساعت 10:08 تمام
۰ نفر