۱۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7507141
T T
۰ نفر
عمل به فرامین قرآنی، جامعه را به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون می سازد ..................................................................
زنجان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/11/87 داخلی.فرهنگی.معارف.قرآن.
امروز بسیاری از جوامع، به اهمیت والای قرآن پی برده و براین واقف شده اند که عمل به فرامین آن جامعه را بسوی سعادت، خوشبختی و ترقی هدایت می کند.
شماری از شهروندان و مسوولان زنجان گفتند: خواندن قرآن بعنوان کلام وحی، نه تنها روحیه ی انسان را ارتقا می بخشد بلکه آن را به خداوند نزدیک تر ساخته و موجب وحدت، یکدلی و یکرنگی می شود.
این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قرآن را سرچشمه تمام پاکی ها و خوبی ها دانسته و بابیان اینکه قرآن بهار دل هاست و قرایت آن دلها را زنده و با طراوت می سازد، افزودند: امروز بشر به این نتیجه رسیده است که با تکیه بر قرآن، می توان بر بسیاری از مشکلات پیش روی فایق آمد.
یک شهروند زنجانی با بیان اینکه قرآن تنها نجات بخش انسان ها در عالم هستی است، گفت: اگر کسی طهارت و صفای دل نداشته باشد، به شناخت شگفتی های قرآن دست نخواهد یافت.
"مصطفی هاشمی" افزود: تکیه بر قرآن، موجب آرامش و طهارت دل انسان می شود و در کاهش دلهره و نگرانی ها نیز موثر و کارساز است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ی زنجان نیز، برلزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکیدکرد و گفت: هرکس بیشتر با قرآن کریم مانوس شود بهتر به فرامین قرآنی عمل خواهد کرد.
حجت الاسلام محمدتقی واعظی، با بیان اینکه قرآن کتاب حق است، افزود: امروز اسلام به برکت قرآن با تمام قدرت و حقانیت درحال گسترش است و کسی را یارای مقابله با آن نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز گفت: حرکت بر محور فرهنگ قرآنی و عطرآگین ساختن جامعه به عطر مقدس علوم و بیان قرآنی می تواند سعادت دنیوی و اخروی را به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام "علی دشتکی"، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را امری مهم و ضروری دانست وافزود: ملت ایران علاقه و ارادت خاصی به ساحت مقدس قرآن دارند و این مهم ، ماندگاری قرآن ، فرهنگ قرآن و فرهنگ تربیتی قرآن را در جامعه ترویج و توسعه می دهد.
وی، با بیان اینکه قرآن یکی از محورهای حرکتی دین مقدس اسلام و معجزه ی پیامبر اعظم (ص ) است، گفت: جامعه ای که متصل به وحدانیت، وحی و قرآن نباشد احساس پوچی خواهد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان زنجان نیز، آموزه و فرهنگ ظلم ستیز قرآن را تهدید جدی برای سلطه طلبی استکبارجهانی دانست و گفت: مستکبرین با علم به این موضوع، تلاش می کنند از گسترش چنین فرهنگی درجهان جلوگیری کنند.
حجت الاسلام "علی باقری" گفت: استکبار جهانی بااحساس خطر از گسترش فرهنگ و آموزه های قرآنی درسطح جهان، بااستفاده از رسانه های وابسته، هجمه ی عظیم و گسترده ای را علیه قرآن آغاز کرده است.
یکی از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، نیز به نقش مهم و موثر قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف سالار شهیدان از قیام کربلا ، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و پیاده کردن فرامین این کتاب آسمانی در جامعه بود.
"حاج غلامرضا عینی فرد" افزود: هراندازه در جامعه به فرامین قرآن عمل شود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز به همان میزان راضی و خوشنود خواهند شد.
وی گفت: اگر کسی همواره بیاد خدا باشد و با کتاب آسمانی انس بگیرد قطعا به تکلیف خود آشنا شده و بهتر عمل خواهد کرد.ک/4 597/595/587 شماره 362 ساعت 15:17 تمام
۰ نفر