۲۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7510654
T T
۰ نفر

ظرفیت تولید ماهی در استان اردبیل افزایش یافت

۲۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7510654
ظرفیت تولید ماهی در استان اردبیل افزایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/23 اقتصاد.شیلات.ماهی اردبیل- مدیر شیلات استان اردبیل از افزایش ظرفیت تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان در سال جاری خبر داد.
میرآرمان واعظی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون 120 استخر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و 50 استخر دو منظوره طبیعی و نیمه طبیعی در استان وجود دارد.
وی اظهارداشت: فصل تکثیر ماهیان سردآبی (قزل آلای رنگین کمان ) در استان شروع شده و پیش بینی می شود امسال شش میلیون بچه ماهی سردآبی در هشت مرکز تکثیر استان تولید شود.
وی افزود: این میزان تولید علاوه بر تامین نیاز استان به صورت تخم چشم زده ، تخم سبز و بچه ماهی به سایر استانهای کشور صادر می شود.
وی، توسعه برنامه های حمایتی شیلات استان در صدور مجوز ساخت و پروانه بهره برداری از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را از جمله برنامه های حمایتی و اولویت دار این سازمان در سال جاری برشمرد.
وی با اشاره به افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان متوسط سرانه مصرف آبزیان در استان اردبیل را شش کیلوگرم به ازای هر نفر ذکر کرد.
وی افزود: تلاش می شود با برنامه های فرهنگی و تبلیغی در زمینه آموزش پخت انواع آبزیان و تشویق مردم به مصرف ماهی این سرانه در سالهای آینده به استانداردهای تعریف شده جهانی افزایش یابد.
استان اردبیل با داشتن یکهزار و 748 رشته چشمه و قنات و 40 مورد منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی مکان مناسبی برای تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلای رنگین کمان ) است و وجود آبهای با کیفیت عالی، اقلیم مناسب، حجم مناسب چشمه سارها و دریاچه ها (نئور و شورابیل ) این استان را در زمره یکی از استانهای مناسب در تکثیر و پرورش ماهی قرار داده است.
پیش تر با تصویب هیات دولت دریاچه شورابیل در حاشیه شهر اردبیل با داشتن 450 هکتار وسعت منطقه گردشگری نمونه بین المللی اعلام شده است.
618/594/587 شماره 056 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر