۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7517835
T T
۰ نفر
خیر اردبیلی سازنده 72 مدرسه در بستر بیماری نیازمند دعای مردم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/21 فرهنگی.مدرسه سازی .علیپور اردبیل- رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل گفت: خیر اردبیلی سازنده 72 مدرسه که به دلیل سکته مغزی دربستر بیماری است، نیازمند دعای مردم بویژه فرزندان خود در مدارس است.
جواد قرآن نویس روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسنعلی علیپور که یکی از خیرین تلاشگر کشور است، با ساخت 72 مدرسه به یاد 72 شهید کربلا تمام سرمایه خود را وقف مدرسه سازی در استان کرده است.
وی گفت: این خیر بزرگوار سند تنها منزل مسکونی خود را نیز به نام اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زده تا پس از فوت وی برای امر مدرسه سازی هزینه شود.
وی افزود: برای تجلیل از ایثارگری این خیر به دستور استاندار اردبیل قرار است یکی از میادین شهر اردبیل به نام حسنعلی علیپور نام گذاری شود.
این خیر مدرسه ساز پیشتر به خبرنگارایرناگفته بود: برای جلب رضایت خداوند حاصل 35 سال تجارت و زحمت طاقت فرسای شبانه روزی خود در آلمان را برای مدرسه سازی در کشورم هزینه کردم.
علیپور افزود: کسانی که توانایی مالی دارند، اگر امر خطیر مدرسه سازی را به صورت یک مساله علمی و فرهنگی در جامعه نهادینه کنند پایه های فولادین فرهنگ ایرانی را مستحکم تر می کنند.
این خیر 69 ساله اردبیلی در حرکتی ابتکاری ساخت مدارس را از مناطق محروم کوهستانی اردبیل آغاز و به تدریج در شهرها ادامه داد.
618/594/587/ 1645 شماره 106 ساعت 14:41 تمام
۰ نفر