۱۴ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7521639
T T
۰ نفر
ستاد تنظیم بازار: قیمت کالاهای سبد خانوار در خراسان شمالی افزایش یافت .....................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/09/86 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.قیمتها.
دبیرخانه شورای تنظیم بازار خراسان شمالی اعلام کرد: اکثر 44 قلم کالای سبد خانوار، مشمول طرح نظارت و بازرسی در این استان با افزایش قیمت مواجه شده است.
به گزارش ایرنا میوه و تربار، مواد پروتیینی، حبوبات، برنج و مصالح ساختمانی از مهمترین اقلام سبد خانوار عنوان شده است.
بر اساس این گزارش هفته جاری قیمت اکثر این اقلام در استان خراسان شمالی از رشد یک تا 14 درصدی برخوردار بوده است.
این درحالی است که صرفا نرخ سیب زمینی، ذرت و تیرآهن 14 و 16 بین دو تا چهار درصد کاهش یافته است.
دبیر شورای تنظیم بازار خراسان شمالی گفت: براساس دستورالعمل وزارتخانه بازرگانی قیمت 44 قلم از کالای ضروری شهروندان باید هر هفته در این شورا بررسی و پیشنهاد لازم به وزارت ارسال شود.
علی تمدنی ثانی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : بررسی این هفته شورای تنظیم بازار خراسان شمالی نشان داده که از 44 قلم کالا نرخ سیب زمینی، موز ، ذرت و تیرآهن بین یک تا 21 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که قیمت تخم مرغ، برنج، گوشت قرمز، پیاز و لاستیک با نشان بارز بین سه تا 17 درصد افزایش یافته است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: شورای تنظیم بازار برای کاهش نرخ تخم مرغ و گوشت قرمز که 14 و سه درصد افزایش داشته دستور توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی و تخم مرغ یارانه ای را داده است.
وی قیمت گوشت قرمز و تخم مرغ دولتی را به ترتیب 39 و 10 هزار و 300 ریال در هر کیلوگرم اعلام کرد.
تمدنی خاطرنشان کرد: همچنین شورای تنظیم بازار به منظور کنترل قیمت میوه و تربار در آستانه شب یلدا از وزارت بازرگانی درخواست توزیع میوه و تربار با نرخ مصوب را کرده است. ک/2 2712/626/659 شماره 095 ساعت 11:25 تمام
۰ نفر