۲۱ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7527586
T T
۰ نفر

یادواره شهدای فرهنگی استان یزد برگزار شد

۲۱ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7527586
یادواره شهدای فرهنگی استان یزد برگزار شد ........................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/09/86 داخلی.اجتماعی.شهدا.آموزش وپرورش.
یادواره شهدای گلگون کفن فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد طی آیینی روز چهارشنبه در این شهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم گفت: شهدای فرهنــگی با خون خود انقلاب و نسل جوان ما را در مقابل تهاجم دشمنان واکسینه کردند.
" علی زابلی " در این یادواره که در سینما دانش آموز برگزار شد، افزود: این خون های پاک و مطهر شهدای فرهنگی تا قیامت درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده است.
وی اضافه کرد: فرهنگیان مومن و انقلابی اکنون نیز باید در مدارس بیش از گذشته فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جوان ترسیم کنند که باآشنایی دانش- آموزان به این فرهنگ والا و ارزشی مانع از جدایی آنهاازحق و عدل خواهد شد.
زابلی تصریح کرد: تافرهنگیان مومن و دانش آموزان ما به سیره ومرام شهیدان عمل کنند انقلاب تقویت و کفر جهانی در رسیدن به اهداف شوم خود مایوس و شکست خورده خواهد بود.
فرمانده قرارگاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان یزد نیز در این مراسم گفت: فرهنگیان بایدباشناخت سیره شهدا راه و رسم آنان را به دانش آموزان منتقل کنند.
حجت الاسلام "علی اکبر ابراهیمی بشکانی" افزود: نسل جوان تشنه معارف دینی و ارزش های انقلابی است و فرهنگیان باید آنان را در شناخت ارزش ها یاری دهند.
وی اضافه کرد: ادامه دادن راه شهیدان در عمل همان انجام تکالیف ملی و اسلامی و حضور جدی در صحنه های حساس انقلاب اسلامی است.
این یادواره به همت مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد و با شرکت 250 نفر از اعضا برگزار شد.
استان یزد در طول دفاع مقدس بیش از یکصد فرهنگی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. ک/2 7536/ 1027/546 شماره 459 ساعت 17:04 تمام
۰ نفر