۲۴ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7528387
T T
۰ نفر
مصوبات استانی/ 132 مصوبه سفر رییس جمهوری در استان اردبیل عملیاتی شد ...................................................................
گرمی، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/09/86 داخلی.اقتصادی.مصوبات سفر.اردبیل.
استاندار اردبیل گفت: از 152 مصوبه سفر رییس جمهوری به این استان 132 مصوبه تحقق یافته و عملیاتی شده است.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری اردبیل ، علی نیکزاد در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی افزود: از سفر دور اول رییس جمهوری به گرمی مغان تا امروز این شهرستان شاهد تحولات اساسی بوده و تکمیل پروژه های ملی از جمله آب ، راه اصلی، سالن های ورزشی، بیمارستان ولایت شهر گرمی و اجرای گسترده چندین طرح شامل راهها و پل های روستایی و آبرسانی به چند روستا در جای جای این شهرستان نشانگر پیشرفت عمرانی و اقتصادی منطقه در مدت زمان کم قابل توجه می باشد.
وی با اعلام رضایت از تحولات زیربنایی و عظیم عمرانی واقتصادی در شهرستان پس از سفر هیات دولت باتوجه به محرومیت شهرستان و وجود ظرفیت های جغرافیایی آن گفت: برای پیشرفت مضاعف عمرانی و اقتصادی منطقه خواسته ها و طرحهای اساسی منطقه پیگیری خواهد شد.
استاندار اردبیل در این جلسه یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای تکمیل پروژه زهکشی آب و عملیات تثبیت منطقه رانش یافته گرمی ، سه میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه بالهارود ، یک میلیارد ریال برای مطالعه و مشاوره احداث سدهای کله سر و سینه سر ، دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای اصلاح شبکه آبرسانی ، دو میلیارد ریال برای آبرسانی به 20 روستای حاشیه گرمی ، 100 میلیون ریال برای ساماندهی گلزار شهدای دو روستا و یک میلیارد ریال برای تکمیل فاز دوم دانشگاه پیام نور گرمی تخصیص داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تخصیص 500 میلیون ریال برای تکمیل فاز اول گمرک آزادلو، 100 میلیون ریال برای احداث دارالقرآن بخش موران، 200 میلیون ریال برای بازسازی دهیاری روستای زهرا، 500 میلیون ریال برای تکمیل کمربندی گرمی و یک میلیارد و 800 میلیون ریال به شهرداری های گرمی و انگوت از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان گرمی بود.
کاظم دبیر فرماندار گرمی نیز در این جلسه خواستار آبرسانی به روستاهای حاشیه سد گیلارلو ، ایجاد دانشگاه پیام نور در بخش موران و اختصاص بخشی از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان شد.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه سفرهای مکرر استاندار و پیگیری های مسوولان استان را موجب پیشبرد امور عمرانی و اقتصادی شهرستان دانست.
ناصر نصیری اظهارامیدواری کرد اجرای دو طرح بزرگ صنعتی توسط وزارت نیرو و سازمان تامین اجتماعی که از مصوبات سفر اول رییس جمهوری بود با پیگیری استاندار اردبیل عملی شود.
گرمی مغان با 91 هزار و 270 نفر جمعیت در شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.ک/3 7124/594/618/587 شماره 195 ساعت 12:43 تمام
۰ نفر