۲۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7530969
T T
۰ نفر
37 کارگاه تولیدی صنایع دستی در کرمانشاه ایجاد شد .................................................
کرمانشاه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/09/86 داخلی.هنری.صنایع دستی.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت:طی سال جاری تاکنون پروانه 37 کارگاه تولیدی برای صنعتگران و هنرمندان استان صادر شده است.
نصرت الله سپهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اکنون حدود 70 درصد از فعالیت های حوزه صنایع دستی کرمانشاه به صورت خانگی و انفرادی انجام می شود و در این راستا 169 فقره کارت شناسایی در رشته های بومی و غیربومی برای صنعتگران و هنرمندان صادر شده است.
وی حجم فعالیت هایی که به شیوه کارگاه های تولیدی انجام می گیرد را 30درصد و میزان اشتغال زایی هر کدام از این کارگاه ها را بین یک تا پنج نفر اعلام کرد.
سپهر زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی استان را با توجه به کار و فرهنگ سازی انجام گرفته مساعد توصیف کرد و افزود: هر روز در تلاش هستیم تا بر تعداد افراد فعال در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی افزوده شود.
وی گفت: به منظور توسعه، حفظ و احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی تلاشمان طی 9 ماه اخیر این بود تا در رشته هایی چون گیوه بافی، گلیم بافی، سفالگری کاشی تزیینی، تذهیب، موج بافی، چیغ بافی گام هایی برداریم.
در استان کرمانشاه بیش از 25 هزار صنعتگر در 250 رشته صنایع دستی در 10 هزار گارگاه مشغول فعالیت هستند.
80 درصد کارگاه های صنایع دستی استان خانگی است و زنان بیش از 80 درصد صنعتگران استان را تشکیل می دهند.
گیوه بافی، گلیم بافی ، ساخت سازهای سنتی، چیغ بافی، جاجیم بافی ، موج بافی ، چرم سازی و لباس های محلی از جمله صنایع دستی استان کرمانشاه است.
7453/567/1139 شماره 309 ساعت 14:47 تمام
۰ نفر