۸ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7533894
T T
۰ نفر
تهران در روز عید سعید غدیر غرق نور و شادی است ...............................................
تهران بزرگ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/10/86 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها.عید غدیر همزمان با سراسر کشور و دیگر کشورها،سراسر استان تهران در روزعید سعید غدیر غرق در نور و شادی است.
عاشقان ولایت وامامت با چراغانی، آذین بندی و نصب پرچم بر سر در منازل، مغازه ها، خیابان ها، امامزادگان ،حسینیه ها و مساجد این عید بزرگ را جشن گرفتند.
مردم مومن و خداجوی تهران با برپایی جشن های مختلف و پخش نقل و شیرینی، غدیر خم را گرامی داشتتند و در دیدار با سادات این روز خجسته رابه یکدیگر تبریک می گویند.
حضور پرشور جوانان و نوجوانان دراین جشن ها و بستن پیمان برادری نشان از عشق و علاقه آنان به خاندان ائمه اطهار، عصمت و طهارت (ع) دارد که جلوه ویژه ای به این آیین ها بخشیده است.
بسیاری از زوجهای جوان تهرانی به میمنت این روز خجسته نیز آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.
همچنین مداحان و شعرای تهرانی شب گذشته و امروز شنبه با مولودی خوانی و خواندن سروده های خود در مدح و ستایش مولی الموحدین حضرت علی (ع) این عید بزرگ را گرامی داشتند.
به مناسبت عید غدیرخم شب گذشته جشن بزرگ ولایت و امامت با حضور قشرهای مختلف مردم در حرم مطهرحضرت امام خمینی (ر )،حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی و امامزادگان مجاور، امامزاده صالح (ع )، مهدیه تهران ، مساجد،حسینیه ها و تکایا برگزار شد.
به همین مناسبت همچنین شب گذشته 20نقطه تهران نور افشانی شدو مردم مومن شهرستان های شمیرانات،اسلامشهر، دماوند ، فیروزکوه ،رودهن،پاکدشت، ورامین، قرچک، ری و رباط کریم درروز عید سعید غدیر در جشن های عید ولایت و امامت شرکت کردند.
رییس سازمان بنیادشهیدوامورایثارگران تهران بزرگ گفت:عید ولایت و امامت از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است و برپایی جشن های ولایت باعث تحکیم و تقویت وحدت میان مسلمانان خواهد شد.
حجت الاسلام سیدحسن موذنی، روزشنبه بمناسبت عید سعید غدیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:عیدغدیر،عید سرسپردگی و بندگی وعید نزدیک شدن دل ها به قرب الهی است.
وی اظهار داشت: غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند.
وی غدیر را نقطه تلاقی رسالت و امامت ذکر کرد و آن را مانند چشمه ای دانست که تا پایان هستی می جوشد.
موذنی تصریح کرد : عید غدیر مانند سایر اعیاد اسلامی دارای اعمال مستحب است که انجام آن منشاء خیر و برکت برای مسلمانان است.
وی همچنین عید غدیر را شادی بخش ترین عید مسلمانان ذکر کرد و گفت: باید این روز اظهار شادمانی کرد و به این وسیله برادران و خواهران دینی خود را شاد کرد.ک/3 687/675 شماره 014 ساعت 11:11 تمام
۰ نفر