۹ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7534352
T T
۰ نفر
103 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه های مازندران رهاسازی شد .................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/10/86 داخلی.اقتصادی.ماهی.سفید.رهاسازی.مازندران.
مدیرکل شیلات مازندران گفت: طی امسال 103 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در 20 رودخانه این استان رهاسازی شد.
" حسن حبیب نژاد" روز یکشنبه در جمع اعضای کارگروه صیدغیرمجاز و شورای حفظ بیت المال شیلات در بابلسر افزود: ماموران و کارشناسان شیلات مازندران امسال با بهره گیری از امکانات و توانمندی های موجود و به منظور استحصال تخم موردنیاز، در آینده نزدیک در 14 رودخانه این استان مستقر می شوند.
وی تصریح کرد: این عده با استحصال پنج تن تخم مورد نیاز، کار رهاسازی 110 میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه عملیات تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان به منظور حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر انجام می شود، خواستار برخورد قاطع با عوامل فروش آلات و ادوات صید غیرمجاز در شهرهای استان به ویژه شهرهای ساحلی شد.
مدیرکل شیلات مازندران توجه به مسایل فرهنگی و فرهنگ سازی مناسب را لازمه مقابله با صید غیرمجاز دانست و از شهروندان این استان خواست تا از صید غیرمجاز از دریا و رودخانه ها به ویژه در فصل تخم ریزی خودداری کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب نژادگفت: با استفاده اصولی از منابع بزرگ دریای خزر، می توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی یادآورشد: بحث تکثیر طبیعی ماهیان در رودخانه های مازندران باید به یک فرهنگ عمومی تبدل شود تا اقشار مختلف مردم نیز از اثرات و مزایای آن بهره مند شوند.ک/2 506/2501/402 شماره 259 ساعت 13:43 تمام
۰ نفر