۱۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7534623
T T
۰ نفر
کشاورزان گندم کار شهرستان قیروکارزین فارس از کمبود کود گله دارند ..................................................................
شیراز، قیروکارزین خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.گندم برخی کشاورزان گندم کار شهرستان قیروکارزین در استان فارس از کمبود کود گله دارند و می گویند: میزان کود توزیع شده کافی نیست.
یک کشاورز گندمکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کود توزیع شده از سوی اداره جهاد کشاورزی برای کشت گندم کافی نیست و ناچاریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنیم که توان مالی آن را نداریم.
محمد رضا ظهری افزود: امسال به هر کشاورز گندم کار 30 کیسه 50 کیلوگرمی کود تحویل داده شده که با توجه به نیاز کشاورزان به 130 کیسه کود، مجبوریم 100 کیسه دیگر را بازار آزاد خریداری کنیم که بسیار گران است.
مدیرجهاد کشاورزی قیروکارزین بیان کرد: سهمیه کودبرای هرتن گندم تحویلی از سوی کشاورزان، 14 کیلو در نظر گرفته شده که این سهمیه در سراسر کشور یکسان است.
مهندس مهدی صادقی افزود:با توجه به اینکه میزان کود تحویلی به گندم کاران کافی نیست ، تجدید نظر برای افزایش سهمیه از سوی مسوولان استان فارس برای حمایت از آنان ضروری است.
کارشناس مسوول زراعت اداره جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت : امسال شش هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم آبی رفته است که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
دشتی ادیبی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:ازاین میزان ، دو هزار هکتار با دستگاه کمبینات کشت شده که سطح یکنواخت کشت، صرفه جویی در بذر ، قرار گرفتن دانه در عمق مناسب خاک از مزایای کشت با دستگاه کمبینات در مقایسه با تراکتور است.
وی افزود : امسال اداره جهاد کشاورزی قیروکارزین 900 تن بذر گواهی شده و یک هزارو 700 تن انواع نهاده های کشاورزی نیز بین گندم کاران توزیع شده است.ک/3 676/515/675 شماره 081 ساعت 10:51 تمام
۰ نفر