۱۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7536139
T T
۰ نفر
حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن تحقق انتظارات عمومی است ............................................................
سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/10/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.
رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس هشتم مهمترین عامل برای تضمین سلامت انتخابات و تحقق خواسته های عمومی است.
ایرج حسن زاده روز پنجشنبه در جمع مسوولان هیات های بازرسی شهرستان های استان در سنندج موثرترین عامل در افزایش مشارکت و حضور حداکثری را کسب رضایت مردم از طریق جلب اعتماد دانست.
وی گفت: هیات های بازرسی با عملکرد دقیق و حسن نظارت بر روند برگزاری انتخابات نقش تعیین کننده ای در بالا بردن میزان اعتماد مردم نسبت به سلامت انتخابات و مشارکت مردم دارند.
وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی بخش های نظارتی، اجرایی و بازرسی، بدون توجه به نتیجه و سرنوشت، معطوف به برگزاری سالم و پرنشاط انتخابات مجلس باید باشد افزود: این باور باید در جامعه ایجاد شود که تلاش دست اندرکاران انتخاباتی صیانت از آرای مردم است و نتیجه انتخابات هدف نیست.
وی گفت: با توجه به التهابات دنیا و منطقه خاورمیانه، مردم جهان چشم رفتار مردم در انتخابات مجلس هشتم دوخته اند و به این مسئله بر حساسیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افزوده است.
وی با استناد به روند افزایشی مشارکت مردم کردستان در انتخابات افزود: در این دوره از انتخابات مجلس نیز باعنایت به جنب و جوش انتخاباتی موجود در جامعه، حضور حداکثری مردم استان پیش بینی می شود.
وی افزود: هیات های بازرسی و بازرسان انتخاباتی در قبال حفظ و تقویت جنب و جوش انتخاباتی موجود با عملکرد مستقل مسوولیت سنگین تری به عهده دارند و باید در روند فعالیت دقت و حساسیت بیشتری نشان بدهند.
وی با تبیین نقش و جایگاه وزارت کشور در ساختار حکومتی، برقراری امنیت و برگزاری انتخابات را از اهم وظایف این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: همه امکانات فرمانداریها در خدمت انتخابات است ولی استفاده از امکانات دولتی له یا علیه فرد یا گروه خاصی غیر قانونی است.
وی در این نشست همچنین از برگزاری همایش مشترک هیات های نظارت، اجرایی و بازرسی برای ایجاد تعامل بیشتر و تشریح شرح وظایف و رفع نواقص احتمالی خبر داد.
9 هیات بازرسی شهرستانی شامل پنج حوزه انتخابیه اصلی و چهار حوزه فرعی، بازرسی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان کردستان به عهده دارند.
هیات های بازرسی بخش قرار است در 17 بخش استان کردستان به زودی تشکیل شود.
انتخاب بازرسان و سربازرسان در دستور کار هیات های بازرسی انتخابات مجلس هشتم در استان کردستان قرار دارد.
استان کردستان با بیش از یک میلیون و 400 هزار تن جمعیت دارای شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
568/610/1139 شماره 036 ساعت 09:40 تمام
۰ نفر