۲۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7540138
T T
۰ نفر
61 نفر در خراسان شمالی داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند .............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/10/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.ستاد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: با پایان مهلت ثبت نام انتخاباتی 61 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان شدند.
"غلامحسن بشارتی" روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: 33 تن از این داوطلبان از حوزه انتخابیه شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم، 14 تن از حوزه انتخابیه اسفراین و 14 تن از حوزه شیروان نامزد شده اند.
وی افزود: چهار تن از داوطلبان ثبت نامی زن هستند که دو نفر آنان برای حوزه انتخابیه بجنورد، یک نفر اسفراین و یک نفر از شیروان داوطلب شده اند.
وی گفت: تمامی نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ثبت نام کرده اند که بعضا برای حوزه قبلی و بعضی از دیگر حوزه ها نامزد شده اند.
او خاطرنشان کرد: البته داوطلبان بنا بر قانون و در مدت تعیین شده برای یکبار می توانند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.
وی با اشاره به کاهش نسبی شمار ثبت نامی ها نسبت به دوره هفتم مجلس، علت این کاهش را محدودیتهایی عنوان کرد که در خصوص مدرک داوطلبان وجود دارد و گفت: عمده ثبت نامی های این دوره مجلس دارندگان مدارک فوق لیسانس و یا لیسانسه هایی هستند که سابقه مدیریتی دارند.
بشارتی افزود: برای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی شهرستانهای بجنورد، اسفراین و شیروان حوزه های اصلی محسوب می شوند.
به گفته وی حوزه های انتخابیه مانه وسملقان و جاجرم زیرحوزه بجنورد و شهرستان فاروج نیز حوزه فرعی شهرستان قوچان در خراسان رضوی است که هماهنگی لازم را با حوزه های اصلی برای برگزاری انتخابات خواهند داشت.
استان 811 هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی مربوط به حوزه شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم، یک کرسی مربوط به شیروان و یک کرسی مربوط به شهرستان اسفراین است و کرسی نمایندگی شهرستان فاروج این استان با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترک است. ک/3 626/1840 شماره 107 ساعت 11:21 تمام
۰ نفر