۱۸ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7564328
T T
۰ نفر
30 پروژه درمانی در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید .......................................................
مشهد،خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/11/86 داخلی.اجتماعی.پزشکی.فجر رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بهره برداری حدود 30 پروژه خدمات بهداشتی و درمانی طی دهه فجر امسال در استان خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش ایرنا دکتر مسعود ملکی پنجشنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به هزینه اجرای طرحهای مزبور ، افزود: این پروژه ها در شهر مشهد و سایر شهرها و روستاهای مختلف استان خراسان رضوی اجرا شده است.
وی تاسیس 45 مرکز بازتوانی و ترک اعتیاد، افتتاح زایمان بدون درد در بیمارستان تخصصی زنان "ام البنین (س )"، افتتاح ساختمان جدید دانشکده پزشکی مشهد، راه اندازی مرکز درمانی بیماری سالک به روش کرایوتراپی، نصب 30 دستگاه یونیت دندانپزشکی و تاسیس 30 داروخانه را از جمله طرحهای بهره برداری شده برشمرد.
دکتر ملکی افتتاح اورژانس 115 در شهرهای تربت جام و کاشمر، احداث و یا تجهیز خانه بهداشت و یا مراکز بهداشتی درمانی در شهرستانهای تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور و مشهد را نیز یادآور شد.
به گفته وی، افتتاح پروژه اتوماسیون اورژانس 115، نجات مادران باردار در بحران سرما، افتتاح مرکز کامپیوتر و فناوری اطلاعات و افتتاح مرکز تخصصی طب کار را از دیگر پروژه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه فجر امسال ذکر کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: به برکت انقلاب اسلامی طی سه دهه اخیر،ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی را در سطح کشور به نحو چشمگیری شاهد بوده ایم.
دکتر ملکی افزود: به طور مثال در قبل از انقلاب تنها 15 تا 20 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور داشته ایم اما اکنون رقم تخت های بیمارستانی افزون بر 90 هزار تخت است.
وی در عین حال گفت : طی این سال ها بسیاری از بیماریهای واگیردار نظیر فلج اطفال، سرخک و آبله ریشه کن شده و از مرگ و میر ناشی از این بیماریها پیشگیری شده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ایران در سطح منطقه به اذعان سازمان بهداشت جهانی از نظر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یک کشور مطرح می باشد.
ملکی گفت: در زمینه کیفیت خدمات سقف خاصی نداشته و باید قبول کنیم که چالش هایی در این زمینه وجود دارد که با اجرای برنامه و راهکارهای مربوطه این امر میسر می شود.ک/2 7487/662/589/659 شماره 218 ساعت 13:13 تمام
۰ نفر