۲۴ تیر ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7813839
T T
۰ نفر
واگذاری بخشی از اتوبوس رانی تهران به بخش خصوصی درحال نهایی شدن است # تهران بزرک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/04/83 داخلی.اجتماعی.اتوبوسرانی. معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: واگذاری بخش هایی از شرکت واحد اتوبوس رانی تهران به بخش خصوصی مراحل نهایی خود را سپری می کند. "حمید بهبهانی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکز استان تهران افزود: مطالعات اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده و در ماه های آینده و پس از جمع بندی نهایی، اجرایی خواهد شد. "تیر ماه سال 82 هیات وزیران، وزارتخانه های کشور و تعاون را موظف کرد با مشارکت شهرداری ها و به منظور بهبود شرایط حمل ونقل شهری و کاهش آلودگی هوا، زمینه های لازم را برای تاسیس شرکت های تعاونی و خصوصی فراهم کنند. هیات وزیران با اتخاذ این تصمیم درقالب آیین نامه اجرایی ماده 101 قانون، تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشی از اعتباراتی را که برای خرید و گازسوز کردن اتوبوس ها در قوانین بودجه منظور می گردد به خرید و واگذاری وسایل حمل ونقل عمومی به بخش های خصوصی و تعاونی اختصاص داد." معاون شهردار تهران افزود: در سال گذشته اغلب بخش های مینی بوس رانی تهران به بخش خصوصی واگذار شد که در بهبود وضعیت خدمات دهی این ناوگان موثر بود. به گفته وی، تنها مشکل خدمات دهی ناوگان مینی بوس رانی تهران در بخش خصوصی، وجود مینی بوس های فرسوده است که به مرور زمان نوسازی خواهند شد. بهبهانی افزود: فعالیت های حساب شده بخش خصوصی در شرکت واحد تهران، می تواند محرک خوبی برای ارایه خدمات مطلوب ازسوی این نهاد دولتی به شهروندان تهرانی باشد. وی با اشاره به حساسیت واگذاری اتوبوس رانی تهران به بخش خصوصی یادآور شد: مطالعات بسیار دقیق و کارشناسی شده پیش از آغاز فعالیت بخش خصوصی در حمل ونقل عمومی و شرکت واحد اتوبوس رانی تهران درحال انجام است که عدم اجرای آن، مشکلات را بیشتر خواهد کرد. معاون شهردار تهران با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در شبکه حمل ونقل عمومی در دیگر شهرهای کشور همچون اصفهان، شیراز و اردبیل موفقیت آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تهران درحال قیاس نتایج این طرح در دیگر شهرهای کشور با تهران است که بطور آزمایشی در دو یا سه خط از اتوبوس رانی تهران اجرا شود. وی با اشاره به فعالیت بیش از شش هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوس - رانی تهران ابراز امیدواری کرد، فعالیت بخشی خصوصی نیاز تهرانی ها به استفاده از اتوبوس را برطرف کند. براساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران درخصوص تاسیس شرکت های تعاونی و خصوصی حمل ونقل شهری، تمام شرکت های موضوع این آیین نامه از نظر مقررات رفت و آمد، دریافت کمک و سایر تسهیلات از محل اعتبارات عمومی و شهرداری ها و سایر امتیازها و خدمات و کمک هایی که به شرکت های اتوبوس رانی وابسته به شهرداری ها تعلق می گیرد، به صورت یکسان بهره مند می شوند. همچنین، هیات وزیران تصویب کرد 15 درصد از اعتبارات منظور شده برای خرید و گازسوز کردن اتوبوس در قوانین بودجه سنواتی به عنوان وجوه اداره شده برای اعطای تسهیلات به متقاضیان دراختیار بانک های عامل یاصندوق تعاون قرارگیرد. طبق این مصوبه، 65 درصد قیمت خرید هر دستگاه خودروی جمعی توسط وزارت کشور از اعتبارات منظور شده برای خرید و گاز سوز کردن اتوبوس در قوانین بودجه سنواتی به عنوان کمک تامین و به هزینه های قطعی منظور می شود. علاوه بر آن، هیات وزیران 30 درصد از اتوبوس ها و 100 درصد از مینی بوس های خریداری شده را به بخش خصوصی یا تعاونی اختصاص داد. (ت )تهرام/2807/685/684م ا/07
۰ نفر