۲۴ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7903963
T T
۰ نفر
وزیر آفریقای جنوبی: برای پیوستن به بریک با مشکلات مقابله می کنیم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/24 اقتصاد.ماشابانه.بریکس.آفریقای جنوبی پرتوریا - وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی سه شنبه شب پیش از آغاز نشست وزاری خارجه گروه قدرت های نوظهور اقتصادی (بریک ) در چین گفت که کشورش برای پیوستن به این تشکل اقتصادی آماده مقابله با همه مشکلات پیش رو است.
گروه بریک متشکل از کشورهای برزیل، روسیه،هند و چین است و با پیوستن افریقای جنوبی به این گروه، بریک به بریکس تغییر نام خواهد یافت.
تلویزیون ایی نیوز آفریقای جنوبی به نقل از خانم مایته انکوانا ماشابانه گفت: آفریقای جنوبی پیش از پیوستن به بریک با همه فرصت ها و چالش های آن آشنا بود از اینرو وظیفه خود می داند تا با کمک دیگر اعضای این گروه برای رفع چالش های پیش رو تلاش کند.
وی افزود: پیوستن به بریک فرصتی برای آفریقای جنوبی است تا با تعمیق گفت وگوها و تعامل با قدرت های نوظهور همچون برزیل، روسیه، چین و هند بتوانیم سرنوشت موضوعات توسعه سیاسی و اقتصادی جهان را به گونه ای دیگر رقم بزنیم.
ماشابانه در عین حال هشدار داد به اینکه گروه قدرت های اقتصادی نوظهور هرگز قصد ندارد خود را به عنوان ابرقدرت به مفهومی امروزی مطرح کند.
به گفته این وزیر افریقای جنوبی کشورش برای برقراری صلح و امنیت و رفع فقر در آفریقا و در سراسر جهان تلاش می کند و در عین حال برای ایجاد دنیایی عادلانه تر از آنچه اکنون هست همت خواهد گمارد.
اجلاس سوم سران برزیل، روسیه، هند و چین فردا و پس فردا در شهر سانیای چین برگزار می شود و رییس جمهور آفریقای جنوبی برای نخستین بار در این اجلاس شرکت می کند تا عضویت این کشور در آن رسما تایید شود.
خاورم 1431**1378 شماره 065 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر