۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7912183
T T
۰ نفر

اختصاصی/ رییس جنبش عدالت جهانی مالزی:

۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7912183
اختصاصی/ رییس جنبش عدالت جهانی مالزی: مذاکره با اسرائیل بی فایده است/اوباما و نتانیاهو دو روی یک سکه هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/07 سیاسی.اسرائیل.اوباما.عدالت جهانی مالزی کوالالامپور - استاد دانشگاه مالزی و رییس جنبش بین المللی عدالت جهانی با تاکید بر اینکه مذاکره با اسرائیل بی فایده است، گفت: اکنون به روشنی آشکار شده است که آمریکایی ها نیز راه حل عادلانه ای برای حل موضوع فلسطین ندارند.
چاندرا مظفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دو سخنرانی از اوباما و نتانیاهو در فاصله سه روز ناامیدی دیگری برای صلح عادلانه در خاورمیانه بود.
وی تصریح کرد: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا همچنان بر موضع تهاجمی و خصمانه خود با فلسطینیان پافشاری کرد و گفت که هیچ بازگشتی به مرزهای 1967 صورت نخواهد گرفت و 500 هزار یهودی که در کرانه غربی و پس از اشغال این مناطق در سال 1967 اسکان یافته اند جابجا نخواهند شد.
چاندرا مظفر افزود: معنی چنین اظهاراتی آن است که در صورت تشکیل دولت فلسطینی این دولت کمتر از 22 درصد سرزمین مادری اش را در اختیار خواهد داشت. این اتفاق شبیه همان چیزی است که پس از اشغال آفریقای جنوبی به وسیله سفید پوستان رخ داد و در طول دوران آپارتاید، سیاهان در مناطق محدودی اسکان یافتند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نتانیاهو در اظهارات خود درباره بیت المقدس نیز همچنان بر مواضع قبلی اسراییل در خصوص پایتختی واحد بیت المقدس برای اسراییل تاکید کرد تا بار دیگر مخالفت خود را با پیشنهاد طرفداران صلح عادلانه که شرق بیت المقدس را برای پایتختی دولت آینده فلسطین در نظر می گیرند، نشان داده باشد.
رییس جنبش عدالت جهانی مالزی می افزاید: نتانیاهو در اظهارات گستاخانه خود گفت که فلسطینیان آواره و رانده شده اجازه بازگشت به سرزمین شان را نخواهند داشت. به تعبیر دیگر فلسطینیان نخواهند توانست به حق انکار ناپذیر خود بر اساس حقوق بین الملل دست یابند.
چاندرا مظفر با اشاره به اظهارات ظالمانه دیگری که نتانیاهو بر زبان راند ، گفت: آنچه که بر خلاف انتظار تحلیلگران رسانه ها بود اظهارات اوباما بود که دقیقا در همان راستای صحبت های نتانیاهو تحلیل می شود. وی نه تنها از دولت یهود پشتیبانی کامل کرد بلکه بار دیگر بر ضمانت حفظ امنیت اسراییل از سوی آمریکا صحه گذاشت. اوباما بار دیگر دولت قانونی حماس را تروریست خطاب کرد و توافق جدید فتح و حماس را مانعی در برابر صلح دانست.
این استاد دانشگاه مالزی ادامه داد: اوباما در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص برنامه هسته ای ایران آنچه را اسراییلی ها خوش داشتند بر زبان راند. در خصوص مرزهای 1967 نیز خواستار مذاکره دو طرف فلسطینی و اسراییلی در این خصوص شد.
وی تاکید کرد: همه این اظهارات اوباما با آنچه نتانیاهو گفت یکی است تنها تفاوت آنجا بود که از اسراییل خواست با توجه به تحولات کنونی در کشورهای عربی و تغییرات در منطقه برای تسریع در روند صلح اقدام کند.
رییس جبش بین المللی عدالت جهانی گفت: اظهارات اوباما و نتانیاهو تنها فایده ای که داشت این بود که فلسطینیان و اعراب را متقاعد کرد که مذاکرات با اسراییل از مسیر آمریکا تنها به تحقیر بیشتر اعراب و فلسطینیان و از دست رفتن عزت آنان منجر خواهد شد.
وی افزود: فلسطینیان باید برای حل مشکل خود از قیام های مردمی در کشورهای عربی و دیگر کشورها الهام بگیرند و با تظاهرات و راهپیمایی های خود حقوق از دست رفته شان را باز یابند.
آساق 335** شماره 026 ساعت 07:17 تمام
۰ نفر