۲۴ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7915116
T T
۰ نفر

انگلیس دیگر قادر به دفاع از جزایر مالویناس نیست

۲۴ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7915116
انگلیس دیگر قادر به دفاع از جزایر مالویناس نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/24 سیاسی.انگلیس.بودجه دفاعی تهران- دریاسالار سندی وودوارد روز سه شنبه هشدار داد که کاهش بودجه دفاعی بریتانیا مانع از آن می شود که این کشور در برابر تهاجم احتمالی نیروهای نظامی آرژانتین بتواند از جزایر مالویناس دفاع کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، دریاسالار وودوارد که 29 سال پیش فرماندهی ناوگان دریایی را برعهده داشت که جزایر مالویناس را بار دیگر به حاکمیت بریتانیا در آورد، افزود: بریتانیا در زمان حاضر به علت نبود ناو هواپیمابر و کاهش حمایت های آمریکا قادر به اعمال حاکمیت بر جزایر مالویناس نیست.
وی گفت: اکنون 29 سال است که از تصرف مجدد جزایر مالویناس (فالکند) توسط نیروهای بریتانیا می گذرد. این بزرگترین نبرد برای بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم بود.
وودوارد افزود: واقعیت این است که امروز بدون ناوهای هواپیما بر و بدون حمایت های آمریکا کوچکترین امیدی برای تکرار نبردهای گذشته نداریم.
نیروهای بریتانیا در سال 1982 میلادی پس از یک نبرد دریایی جزایر مالویناس ( فالکند) را به تصرف خود درآوردند.
این هشدار وودوارد در شرایطی منتشر می شود که دریاسالار مارک استنهوپ فرمانده نیروی دریایی بریتانیا اخیرا نسبت به کاهش بودجه نظامی این کشور و همچنین نبود یک ناو هواپیمابر برای انجام عملیات نظامی در لیبی انتقاد کرده است.
بنابر این گزارش، دولت بریتانیا در چارچوب کاهش بودجه نظامی این کشور، تنها ناو هواپیمابر خود را از حوزه عملیاتی خارج کرد.
مترجمام1368**/1583 شماره 064 ساعت 11:42 تمام
۰ نفر