۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7922147
T T
۰ نفر
اتحادیه اروپا کمک های مالی خود به قحطی زدگان آفریقا را افزایش می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/01 اقتصاد.اتحادیه آفریقا.کمک مالی.شاخ آفریقا تهران - کمیسر امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد، این اتحادیه به زودی کمک های مالی خود را به ساکنان قحطی زده منطقه شاخ آفریقا افزایش خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داداب (کنیا)، کریستالینا جرجیوا کمیسر امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا وعده داد که این اتحادیه بزودی حدود 30 میلیون یورو به قحطی زدگان ناشی از خشکسالی منطقه شاخ آفریقا به ویژه کشورهای کنیا و سومالی کمک خواهد کرد.
این کمیسر اروپایی اعلام کرد، بر اساس ارزیابی ها در حال حاضر بیش از 12 میلیون نفر در منطقه شاخ آفریقا از خشکسالی و قحطی رنج می برند که اتحادیه اروپا رسیدگی به آنها را یکی از اساسی ترین امور خود قرار داده است.
این کمیسر اروپایی در جریان بازدید از بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان در شهر داداب واقع در شرق کنیا نزدیک مرز سومالی گفت: متعهد شده ایم هر آنچه در توان داریم، انجام دهیم .
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تا کنون 70 میلیون یورو برای کمک به آسیب دیدگان بدترین خشکسالی چند دهه گذشته در شاخ آفریقا اختصاص داده است جرجیوا وعده داد که اتحادیه اروپا به زودی 27 میلیون و 800 هزار یورو معادل 40 میلیون دلار به این مبلغ بیافزاید.
خشکسالی بخش هایی از اتیوپی، کنیا، سومالی ، جیبوتی و اوگانادا را فرا گرفته است.
بر پایه این گزارش، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو ) به زودی برای رسیدگی به خشکسالی بی سابقه در سومالی، نشست اضطراری برگزار می کند.
فرانسه نیز که اکنون ریاست دوره ای گروه بیست را برعهده دارد، هفته گذشته به منظور کمک به مردم سومالی، خواستار تشکیل نشست فوق العاده این گروه شد.
بر پایه این گزارش، حجم خشکسالی در سومالی به حدی است که تقریبا حیات جانوری در این منطقه نابوده شده است ؟ این خشکسالی در 60 سال گذشته در آفریقا بی سابقه بوده است و برخی از مناطق سال هاست که باران ندیده و زمین های کشاورزی به بیابان تبدیل شده اند.
مردم سومالی و به ویژه ساکنان موگادیشو با بحران های فزاینده انسانی مواجه هستند که خشکسالی و قحطی را باید خطرناک ترین آن ها به شمار آورد، به طوری که به گفته سازمان های بشردوستانه، بیش از سه میلیون نفر از مردم این کشور نیازمند کمک های فوری برای جلوگیری از مرگ دسته جمعی بر اثر گرسنگی هستند.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان های امداد رسانی در سومالی، در جنوب این کشور روزانه شش کودک زیر پنج سال به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می دهند.
خشونت های فزاینده همچون آفتی کشنده سومالی را از زمان جنگ های داخلی برآمده از سرنگونی محمد زیادباره رییس جمهوری پیشین در سال 1991فرا گرفته است.
مترجمام **9041** 1506 شماره 143 ساعت 16:33 تمام
۰ نفر