۲۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925528
T T
۰ نفر

تحلیلگر اقتصادی آمریکایی پیش بینی کرد:

۲۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925528
تحلیلگر اقتصادی آمریکایی پیش بینی کرد: بدهی های دولت آمریکا تا 5 برابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/21 اقتصاد.آمریکا.ورشکسته.بدهی کوالالامپور - تحلیلگر مسایل اقتصادی آمریکایی با اشاره به باقی بودن بحران اقتصادی و احتمال سقوط اقتصادی آمریکا، گفت: بدهی های دولت آمریکا تا 5 برابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت.
توماس گرکو روز جمعه در مقاله ای که در پایگاه اطلاع رسانی حزب اسلامی مالزی منتشر شده، آورده است: با توجه به بدهی های موجود دولت آمریکا می توان ادعا کرد که دولت این کشور بدهکارترین دولت در جهان است.
این تحلیلگر اقتصادی آمریکایی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون روند رشد میزان بدهی های دولت آمریکا 6/3 برابر روند رشد اقتصادی این کشور است که یک فاجعه به حساب می آید.
وی پیش بینی کرد که به زودی روند بدهی های دولت آمریکا تا 5 برابر نیز افزایش خواهد یافت که زنگ خطری جدی برای اقتصاد آمریکاست و در صورتی که آمریکا نتواند جلوی این روند را بگیرد در آینده ای نه چندان دور به کشور ورشکسته ای مانند یونان تبدیل خواهد شد.
این نویسنده اقتصادی آمریکایی انتشار دلار بدون پشتوانه و توزیع آن در جهان از سوی بانک مرکزی آمریکا را اقدامی نامناسب و بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: انتشار بی پشتوانه دلار معادل افزایش نرخ کالاها و تورم بیشتر در بلند مدت است.
وی تصریح کرد: با توزیع بی رویه پول تورم نیز افزایش پیدا می کند و تقاضا برای وام های بانکی نیز بیشتر می شود و این تصمیم که برای مهار بحران بدهی ها گرفته شده است عملا به ضد خود تبدیل خواهد شد و اوضاع را بحرانی تر خواهد کرد.
آساق 335** شماره 022 ساعت 07:35 تمام
۰ نفر