۱۸ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7954266
T T
۰ نفر
دبیر کل اتحادیه عرب بر ضرورت لغو محاصره نوار غزه تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/18 سیاسی.خارجی.غزه.خبرگزاری آلمان تهران - دبیر کل اتحادیه عرب امروز (سه شنبه ) پس از دیدار با رئیس کمیته ویژه تحقیق درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی در زمینه نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی تاکید کرد که باید برای لغو محاصره نوار غزه تلاش کرد.
به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، عمرو موسی در دیدار با بالیتا کوهونا ، وی را در جریان موضع کشورهای عربی در برابر تجاوزهای اسرائیل در سرزمین های اشغالی بویژه اقدامات این رژیم درباره شهرک سازی قرار داد.
موسی بر اهمیت کار این کمیته که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل مامور این کار شده است، تاکید کرد و گزارش این کمیته از اوضاع مناطق فلسطینی و اقدامات اسرائیل در شهرک سازی و محاصره منطقه را مهم ارزیابی کرد.
وی تصریح کرد: نتیجه کار این کمیته در گزارش سالانه مجمع عمومی عنوان می شود و باید با این کمیته همکاری لازم انجام شود.
وی درباره اهمیت نقش این کمیته برای اتخاذ اقداماتی علیه اسرائیل گفت: این کمیته ضمن ارائه گزارش خود به مجمع عمومی ، توصیه هایی نیز در مجمع عمومی مطرح می کند.
کوهونا نیز دیدار خود با موسی را بسیار مفید دانست و خاطرنشان کرد که عمرو موسی توصیف کاملی از آنچه که اینک در فلسطین روی می دهد، به وی ارائه داد.
وی افزود: موسی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که اوضاع غزه بهبود یابد و دو دولت مستقل هرچه سریع تر تشکیل شود.
کمیته ویژه تحقیق درباره اقدامات اسرائیل در زمینه نقض حقوق بشر در سزمین های اشغالی از مصر، اردن و سوریه دیدن می کند و این دیدار تا 19 ژوئن ( 29 خرداد) ادامه خواهد یافت.
این کمیته بر اساس تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر سال 1968 برای بررسی وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی، ارتفاعات جولان سوریه ، کرانه غربی و نوار غزه تشکیل شد.
اما اسرائیل از زمان تاسیس این کمیته با درخواست های آنها برای بازدید از اراضی اشغالی مخالفت می کند و در نتیجه اعضاء این کمیته به کشورهای همسایه از جمله مصر و اردن می روند تا از شاهدان عینی درباره وضعیت حقوق بشر در فلسطین تحقیق کنند.
این کمیته در دیدارهای خود با نمایندگان دولت ها، آژانس های سازمان ملل و گروههای ذی ربط دیدار می کنند .
صویر**9159** 1506 شماره 188 ساعت 18:53 تمام
۰ نفر