۱۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7963770
T T
۰ نفر

ارتش اسراییل بار دیگر به خاک لبنان تجاوز کرد

۱۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7963770
ارتش اسراییل بار دیگر به خاک لبنان تجاوز کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/13 سیاسی.\خارجی.اسراییل.لبنان بیروت - ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با نقض تمامیت ارضی لبنان درختی را که باعث درگیری روز گذشته سه شنبه میان ارتش لبنان و اسراییل شد ؟ قطع کرد.
خبرگزاری ملی لبنان با گزارش این خبر اعلام کرد اقدام نیروهای ارتش صهیونیستی درجلوی چشمان نیروهای پاسدارصلح سازمان ملل یونیفیل صورت گرفت بنابراین گزارش ، به رغم آماده باش ارتش لبنان و یونیفیل، اسراییل افزون بر در ختی را که موجب درگیری روز گذشته در منطقه العدیسه در جنوب لبنان شد ، سه درخت دیگر را نیز در آن منطقه قطع کرد.
حادثه روز سه شنبه از آن جا آغاز شد که نظامیان اسراییلی با ورود به خاک لبنان به قطع یک درخت اقدام کردند به این بهانه که مانع دید دوربین آنان است .
این اقدام با اعتراض ارتش لبنان رو به رو شد و به دنبال آن نظامیان اسراییلی یک گلوله تانک به پست بازرسی ارتش لبنان در العدیسه در جنوب لبنان شلیک کردند که منجر به آتش سوزی در این مرکز و کشته شدن سه نظامی لبنانی و زخمی شدن چهار نظامی دیگر و جان باختن یک روزنامه نگار لبنانی شد.
دراین درگیری همچنین یک نظامی ارشد اسراییلی کشته و یک نظامی دیگر نیز زخمی شد.
به دنبال آن ارتش لبنان به شلیک گلوله تانک اسراییلی با خمپاره آر پی جی پاسخ داد که ارتش اسراییل نیز 9 گلوله توپ به سوی مناطق مسکونی در عدیسه شلیک کرد .
درجریان این درگیری یک خودروی نظامی نیروهای متجاوز اسراییلی نیز منهدم شد .
خاورم1373**2020 شماره 176 ساعت 18:04 تمام
۰ نفر