۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968114
T T
۰ نفر

تعطیلات عید فطر در سوریه سه روز اعلام شد

۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968114
تعطیلات عید فطر در سوریه سه روز اعلام شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 دین.خارجی.سوریه.عید دمشق - دولت سوریه روز یکشنبه با صدور بخشنامه ای روزهای اول تا سوم شوال را به مناسبت عید فطر تعطیل رسمی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بر اساس این بخشنامه همه ارگان ها، نهادها و موسسه های دولتی در این سه روز تعطیل است.
محمد العصیری رییس جمعیت ستاره شناسان سوریه پیشتر اعلام کرده بود که روز جمعه 10 سپتامبر (19 شهریور) عید فطر است.
وی در گفت وگو با پایگاه اینترنتی سوریا نیوز با اشاره به این که در حالات نادر، روز عید فطر در کشورهای عربی یکسان است، افزود: بر اساس محاسبات فلکی، هلال ماه شوال امسال ساعت 30/1 ظهر چهارشنبه 8 سپتامبر ایجاد می شود.
این مسوول فلکی سوری ادامه داد: از شهروندان خواسته خواهد شد هلال ماه شوال را در روز 29 رمضان رویت کنند اما چون هلال قبل از غروب خورشید ایجاد می شود مردم نمی توانند آن را ببینند و به همین خاطر روز پنجشنبه 9 سپتامبر سی ام رمضان و جمعه 10 سپتامبر اول ماه شوال خواهد بود.
وی با اشاره به این که در عمان و لیبی نیز هلال ماه در نهم سپتامبر قابل مشاهده خواهد بود، تصریح کرد: به این ترتیب، جمعه 10 سپتامبر روز عید فطر محسوب می شود.
عادل بندق قاضی شرع اول دمشق با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که چهارشنبه (20 مرداد) اولین روز ماه مبارک رمضان سال 1430 هجری قمری در سوریه است.
تصمیم نهایی برای تعیین اول ماه مبارک رمضان در سوریه با قاضی شرع این کشور است .
آغاز ماه رمضان و شوال در سوریه براساس شیوه شرعی که همان مشاهده با چشم است، انجام می شود اما تعیین بقیه ماه های قمری در این کشور با استفاده از شیوه های فلکی است.
90 درصد جمعیت 23 میلیون نفری سوریه مسلمان هستند.
خاورم1373**1095**3/2312/1436 شماره 084 ساعت 15:10 تمام
۰ نفر