۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968430
T T
۰ نفر

روابط اقتصادی و نظامی هند و لهستان گسترش می یابد

۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968430
روابط اقتصادی و نظامی هند و لهستان گسترش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/16 سیاسی.دهلی نو.لهستان دهلی نو- رهبران هند و لهستان دردیدار روزسه شنبه خود در دهلی نو روش های ممکن برای تقویت هرچه بیشتر روابط فیمابین در زمینه های سرمایه گذاری، تجارت و نظامی را بررسی می کنند.
به گزارش ایرنا از دهلی نو، دونالد توسک ( Tusk Donald (نخست وزیرلهستان روز گذشته دیدار رسمی سه روزه ای را از هند با ورود به شهر بنگلور درجنوب هند آغاز کرد.
وی قرار است امروز در دهلی نو در صدر هیاتی با همتای هندی خود من موهان سینگ و هیات همراه وی، دیدار و گفت و کند.
نخست وزیر لهستان همچنین در این روز به دیدار خانم پراتیبها پاتیل رئیس جمهوری هند خواهد رفت.
توسک اولین نخست وزیر لهستان از زمان خاتمه نظام کمونیستی دراین کشور است که بطور رسمی ازهند دیدن می کند.
انتظار می رود که طرفین درپایان دیدار توسک با سینگ چندین قرارداد همکاری در زمینه های گوناگون ازجمله مبادلات فرهنگی امضا کنند.
باناشری بوس هاریسون مدیرکل اروپای میانه وزارت امورخارجه هند، به خبرنگاران دردهلی نو گفت که چندین قرارداد مورد بررسی قرارخواهد گرفت اما یکی از آنها که به تبادلات فرهنگی مربوط می شود، امضا خواهد شد.
نخست وزیر لهستان در نشستی با دست اندرکاران صنایع هند که توسط اتاق های صنعتی در دهلی نو به منظور ترویج سرمایه گذاری هند در لهستان برگزار می شود نیز سخنرانی خواهد کرد.
همکاری نظامی میان هند و لهستان نیز شاهد توسعه چشم گیری پس از دیدار ماه دسامبر 2004 وزیر دفاع وقت هند پرناب موکرجی از لهستان تاکنون بوده است هند و لهستان درطول این دیدار گروه کاری مشترکی را به منظور افزایش همکاری ها در بخش دفاعی تشکیل دادند.
همچنین مذاکرات میان چندین شرکت هندی و لهستانی برای اجرای طرحهای مشترک در زمینه دفاعی درجریان است اما هاریسون از افشای اسامی این شرکت ها خودداری کرد.
آساق 1438**2164**310** ** 1064 شماره 063 ساعت 11:57 تمام
۰ نفر