۱۷ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7979009
T T
۰ نفر

20 کشته حاصل توفان توماس در هائیتی

۱۷ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7979009
20 کشته حاصل توفان توماس در هائیتی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/17 جغرافیا.هائیتی.پورت او پرنس.طوفان تهران - دستکم 20 نفر بر اثر طوفان در هائیتی کشته و 6 هزار نفر بی خانمان شدند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پورتو پرنس ، مقامات رسمی گفتند در کشور فقر زده هائیتی توفان توماس با راه اندازی سیل و ریزش زمین 20 کشته بر جای گذاشت و 6 هزار نفر نیز بر اثر این طوفان خانه های خورد را از دست دادند .
منطقه گراندانس در جنوب غربی هائیتی بیشترین آسیب را از توفان توماس دیده و نزدیک به 900 خانه در این مطقه کاملا ویران شده و 5000 خانه دیگر نیز آسیب دیده است. همچنین 36 نفر نیز بر اثر توفان آسیب دیدند .
بعد از زلزله فاجعه آمیز در هائیتی که 250 هزار نفر از مردم این کشور بر اثر آن کشته شدند توفان توماس اولین توفانی است که بعد از آن فاجعه کشور بحران زده هائیتی را در نوردید . این توفان در حالی رخ داد که کشور هائیتی در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکل شیوع بیماری وبا در این کشور است.
مقامات و نیروهای امدادی از اینکه این توفان کشور در حال بازسازی هائیتی را به ورطه نابودی بکشاند ابراز نگرانی کردند . این در حالی است که دولت هائیتی تنها توانست بخش کوچکی از مردم که بر اثر زلزله در این کشور بی خانمان شده بودند را پیش از وقوع توفان در مدارس، کلیساها و بیمارستان ها منزل دهد .
مترجمام **اف 1078** شماره 193 ساعت 20:08 تمام
۰ نفر