۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984081
T T
۰ نفر
گاهشمار تخریب واحدهای مسکونی فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیستی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/17 سیاسی.گاه شمار.رژیم صهیونیستی.شهرک های یهودی نشین تهران- به دنبال اقدام رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر تخریب چندین واحد از منازل فلسطینی ها در نزدیکی شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری، خبرگزاری فرانسه به ارائه گاهشماری در این باره پرداخت.
/ژوئن 1967 / رژیم صهیونیستی شرق بیت المقدس ، نوار غزه و کرانه باختری را در جنگ شش روزه اشغال کرد.
**** /هفتم ژوئن/ ساخت نخستین شهرک یهودی نشین در جنوب بیت المقدس به نام کفر اتزیون. این اقدام با مخالفت شدید فلسطینی ها روبرو شد.
**** /سی ام ژوئیه 1980/ پارلمان رژیم صهیونیستی در نشستی عمومی اعلام کرد بیت المقدس واحد به پایتخت اسرائیل تبدیل خواهد شد.
/نهم دسامبر 1987/ آغاز انتفاضه اول و قیام مردم فلسطین علیه اشغالگری های رژیم صهیونیستی این انتفاضه تا سال هزار و نهصد و نود و سه طول کشید.
**** / مه 1994/ به دنبال توافق اسلو در ماه مه 1994 میلادی و هشت ماه پس از این توافقنامه ، رژیم صهیونیستی از بخش زیادی از نوار غزه و هفت شهر فلسطینی کرانه باختری رود اردن خارج شد.
**** تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری یاسر فرفات در مناطقی که به تازگی خودگردان شده بودند تشکیل شد.
***** / 28سپتامبر 2000/ آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین و قیام مجدد آنها علیه اسرائیل.
/ مارس 2001/ به قدرت رسیدن دولت آریل شارون.
به دنبال به قدرت رسیدن شارون، شهرک نشینان فعالیتهای شهرک سازی را در کرانه باختری رود اردن افزایش دادند که این موضوع با مخالفت شدید تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شد.
/دوازدهم سپتامبر 2005/ خروج اسرائیل از نوار غزه که با انتقاد بسیاری از احزاب و گروه های اسراییلی همراه شد.
در آن زمان، اسراییل در نوار غزه بیست و یک شهرک ساخته بود.
**** /23 ژانویه 2008/ شهردار وقت بیت المقدس از ساخت بیش از 2500 باب منزل مسکونی در مناطق شهرک نشین در شرق بیت المقدس خبر داد.
/25 نوامبر 2009/ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از توقف ده ماهه شهرک سازی در کرانه باختری خبر داد و آن را منوط به پیشرفت مذاکرات سازش دانست.
/9 مارس 2010/ تل آویو موافقت خود را با ساخت 1600 باب منزل مسکونی در شرق بیت المقدس اعلام کرد.
این تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی موجب مخالفت و نگرانی بسیاری از کشورها شد و باعث بحران سیاسی میان تل آویو و واشنگتن شد.
**** /2 سپتامبر/ از سرگیری گفتگوهای مستقیم میان اسراییل و تشکیلات خودگردان فلسطین در واشنگتن.
**** /27سپتامبر/ مدت ده ماهه توقف موقت ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی به پایان رسید و تل آویو بر خلاف مخالفت شدید جامعه جهانی، ساخت و ساز را بطور محدود آغاز کرد.
**** /15 اکتبر/ از سرگیری شهرک سازی در شرق بیت المقدس با اعلام مناقصه های جدید.
جرج میچل نماینده ویژه آمریکا در امورخاورمیانه بطور جداگانه با مقامات فلسطین و اسراییل دیدار و گفتگو کرد تا نظر آنها را درباره ادامه توقف و به تبع آن لزوم ادامه مذاکرات تاکید کرد.
**** /11نوامبر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی توقف جدید 90 روزه را برای شهرک سازی در کرانه باختری پذیرفت.
نتانیاهو پذیرش این توقف موقت را به کمک های آمریکا و همچنین ضمانت امنیت اسراییل از سوی واشنگتن منوط کرد.
**** /21 نوامبر/ محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر اعلام کرد با از سرگیری مذاکرات تا زمان توقف کامل شهرک سازی مخالف است و تاکید کرد این توقف باید بیت المقدس شرقی را نیز شامل شود.
**** /8 دسامبر/ نیروهای رژیم صهیونیستی چندین باب منازل فلسطینیان در نزدیکی شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری را ویران کردند .
به گفته شاهدان و مقامات امنیتی فلسطینی نیروهای رژیم صهیونستی روز چهارشنبه حدود 15 خانه فلسطینی و یک مدرسه را در نزدیکی شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری کاملا ویران کردند .
مترجمام 1078**9041** شماره 169 ساعت 18:54 تمام
۰ نفر