۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984972
T T
۰ نفر
اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل یونان ادامه دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/23 اجتماعی.اعتصاب.وسایل نقلیه عمومی.یونان آتن - کارکنان بخش حمل و نقل یونان بار دیگر از صبح سه شنبه - امروز - برای مدت 24 ساعت دست از کار کشیدند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، اعتصاب امروز کارکنان این بخش، کارکنان خطوط اتوبوسرانی و شبکه ریلی برون شهری و درون شهری را نیز شامل می شود.
اتحادیه سراسری کارکنان وسائط نقلیه عمومی در بیانیه ای اعلام کرد: این اعتصاب 24 ساعته در ادامه اعتصابات روز گذشته صورت می گیرد و روز چهارشنبه نیز اعضای اتحادیه های سراسری کارگری ( بسه )، کارمندان ادارات دولتی ( اد.دی ) ، اساتید و معلمین ( المه ) و اتحادیه کارگران مبارزه ( پامه ) در تظاهرات سراسری شرکت می کنند.
روز گذشته کارکنان بخش حمل و نقل عمومی با تجمع مقابل پارلمان یونان شعارهایی علیه سیاست های دولت سر دادند و خواستار حذف طرح در دست بررسی دولت شدند.
دولت یونان طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس جزییات آن، مزایای کارکنان شاغل در بخش حمل و نقل عمومی کاهش می یابد و تعدادی از کارکنان این بخش به ادارات دیگر منتقل می شوند و تعدادی از مسیرهای جابجایی مسافر به علت کمبود مسافر، تعطیل می شود.
بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا از دولت یونان خواسته اند یارانه ای به حمل و نقل عمومی اختصاص ندهد و هزینه های این بخش را کاهش دهد.
دولت در این رابطه اعلام کرده است: هیچیک از کارکنان بخش حمل و نقل عمومی اخراج نمی شوند و نیروهای مازاد این بخش به ادارات دیگر منتقل می شوند، ضمن آنکه کاهش حقوق و مزایا، فقط شامل کسانی می شود که ماهانه بیش از چهار هزار یورو حقوق می گیرند.
یونان بالغ بر 300 میلیارد یورو بدهی خارجی دارد و برای دریافت وام 110 میلیارد یورویی از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و بانک اتحادیه اروپا پذیرفت تا هزینه های خدمات اداری کشور را تا حدود 35 درصد کاهش دهد دولت سوسیالیست پاسوک یونان از ابتدای سال میلادی جاری طبق خواسته بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و بانک اتحادیه اروپا سیاست ریاضت اقتصادی را پیشه کرده است.
اروپام**1545**/2170 1514 شماره 037 ساعت 10:07 تمام
۰ نفر